آرشیو شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۱
شهرستان ها
۷

بانوان طبسی برای عتبات عالیات فرش می بافند

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس اعلام کرد: هم اکنون 251 تخته فرش مشتمل بر هزار و 392 متر توسط بانوان طبسی جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات بافته شده است.

طبس- خبرنگار کیهان: علی محمدی با بیان اینکه 47 تخته فرش دیگر هم اکنون در حال بافت است که طی روزهای آینده به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت ارزش تقریبی هر متر فرش 5 میلیون ریال است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 5 هزار بانوی طبسی مشغول فعالیت و بافت قالی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات می باشند.

محمدی یادآور شد تمام این 70 کارگاه قالی بافی به صورت خودیاری اهالی ایجاد شده و خواهران بافنده به صورت رایگان کار می کنند.

وی گفت: استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس با توجه به وضعیت خشک سالی های چند سال گذشته و محرومیت آن همیشه در کشور مقام اول و یا دوم کشوری در بافت فرش و جلب و جذابیت کمک های مردمی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات قرار داشته است.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس همچنین افزود: در مراسم اربعین امسال موکب طبسی ها با مشارکت مردم شهرستان بشرویه در شهر کاظمین احداث می شود.

محمدی افزود پیش بینی روزانه 4 هزار نفراطعام و یک هزار نفر اسکان در این موکب فراهم شده است.

وی گفت: 45 نفر در این موکب کار پذیرایی و اسکان زائران را پیگیری خواهند کرد.

محمدی افزود: این موکب از 7 روز مانده به اربعین و سه روز بعد از آن فعالیت خواهد داشت.

وی اعلام کرد: تا اول آبان ماه 700 میلیون ریال کمک نقدی و بالغ بر 100 میلیون ریال هدایای مردمی جهت کمک به برپایی موکب و پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین جمع آوری شده است.