آرشیو شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۳۹۰۳
خبر
۶

خارج از معمول

ورژن به روز شده گلدکوئست

الف: «کیونت» نام شرکت هرمی جدیدی است که در حوزه گردشگری فعالیت می کند. سرمایه گذاری اولیه افراد در این شرکت 14 تا 15 میلیون تومان بوده؛ در حالی که در گذشته شرکت های هرمی مبلغ 500هزار تا یک میلیون تومان از افراد در بدو ورود اخذ می کردند. کیونت افراد زیادی را در دام انداخته و اکنون نیز بسیاری از افراد زیرمجموعه آن بازداشت شده اند.

از شمال تا تهران، 40درصد سود برنج

صدا و سیما: دبیر انجمن برنج ایران نهادهای نظارتی را مسوول گرانی برنج دانست. جمیل علیزاده گفت: هیچ بهانه اقتصادی برای افزایش قیمت 8 هزار و 500 تومان در شمال به حدود 12 هزار تومان در تهران وجود ندارد و نهادهای نظارتی متاسفانه قیمت را رها کردند. او همچنین ادعای تغییر ذائقه مردم از مصرف برنج داخلی به خارجی را رد کرد و آن را ناشی از قدرت خرید پایین مردم عنوان کرد.

نابودی 43درصد جنگل های شمال در نیم قرن

روزنامه شرق در گزارشی به مساله نابودی جنگل های شمال کشور و دستور اخیر وزیر جهاد کشاورزی در ممنوعیت کامل قطع درختان جنگل های شمال و استفاده از چوب آنها پرداخت. طبق گفته مسوولان سازمان جنگل ها، مساحت دقیق جنگل های شمال ایران یک میلیون و 967 هزار هکتار است. براساس برخی آمارهای نیمه رسمی، سطح پوشش جنگل های شمال کشور در اواخر دهه 40 حدود 4/ 3 میلیون هکتار بوده است.

تنبیه چینی بد حساب ها

عصر ایران: دولت چین با اتخاذ سیاست های سختگیرانه برای مبارزه با مفسدان اقتصادی و افراد و شرکت های بدحساب، 9/ 4 میلیون شهروند چینی را از سوار شدن به هواپیما و 6/ 1 میلیون نفر را از سوار شدن به قطار محروم کرد. منع شدگان همگی از افرادی هستند که سوابق اعتباری ضعیفی داشته و بدهی های خود را در سررسید های قانونی پرداخت نکرده اند.

پرداخت وام ازدواج توسط بانکی ایرانی خارجی

بانک های ایران و ونزوئلاو توسعه صادرات از هفته آینده به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج متصل می شوند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می توانند از چهارشنبه مورخ 19 آبان 1395، نسبت به انتخاب این دو بانک در سامانه تسهیلات ازدواج اقدام کنند. با اضافه شدن این دو بانک، تعداد بانک ها و موسسات اعتباری ارائه دهنده این تسهیلات به عدد 31 رسید.