آرشیو پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۹
جهان
۶

افشاگری تازه اف بی آی در مورد «کلینتون ها»

در حالی که کمتر از یک هفته دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، افشاگری های اف بی آی علیه هیلاری کلینتون دموکرات ادامه دارد.

به گزارش منابع خبری، اف بی آی اسنادی را مربوط به اقدام مشکوک «بیل کلینتون» رئیس جمهوری سابق آمریکا در عفو یکی از حامیان مالی بسیار ثروتمند حزب دموکرات منتشر کرده است. انتشار این گزارش در خصوص عفو «مارک ریچ» موجب برانگیخته شدن سوالاتی برای دموکرات ها شده است. یکی از مشاوران هیلاری کلینتون در این خصوص گفت: «آیا اف بی آی اسناد مربوط به تبعیض ترامپ در بخش معاملات مسکن در دهه 70 را نیز روی صفحه اینترنت قرار می دهد؟» اف بی آی گفته است که این مقدمه انتشار مطالب بوده است و ممکن است بعدا مطالب بیشتری در این زمینه منتشر شود.

ریچ که در آمریکا متهم به فرار مالیاتی و زمانی تحت تعقیب اف بی آی بود و در زمان مطرح شدن اتهامات در تبعید در سوئد به سر می برد و سال 2013 در همان کشور درگذشت. در یک اقدام بحث برانگیز، بیل کلینتون در آخرین روز ریاست جمهوری خود در 20 ژانویه 2001، ریچ را عفو کرد. اف بی آی اواخر همان سال تحقیقات در خصوص عفو این فرد را آغاز کرد. «دنیس آیزنبرگ ریچ» همسر سابق ریچ در واقع یکی از حامیان مالی مهم حزب دموکرات بوده است و احتمال می رود که کمک های مالی همسر ریچ بر عفو این فرد تاثیر گذاشته باشد.

از سوی دیگر، در حالی که هیلاری پس از اقدام تازه اف بی آی همچنان در اکثر نظرسنجی ها پیشتاز نشان داده می شود، اما اختلاف ترامپ با وی اندک شده و در برخی از نظرسنجی ها نامزد جمهوریخواهان پیش افتاده است. تازه ترین نظرسنجی مشترک نشریه آمریکایی واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی نیوز که در بازه زمانی 27 تا 30 اکتبر (ششم تا نهم آبان ماه) به عمل آمد، این بار نشان می دهد ترامپ با کسب 46 درصد آرا و با اختلاف یک درصد رقیب دموکرات خود را پشت سر گذاشت.