آرشیو پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۹
جهان
۶

چهره ها و نظرها

انگلیس آماده جنگ با روسیه تا 2 سال آینده است

سر مایکل فالن، وزیر دفاع انگلیس در جمع کمیته منتخب دفاعی پارلمان گفت تا دو سال آینده آماده جنگ در تقابل با روسیه است.

به نوشته روزنامه میرور، وزیر دفاع انگلیس در جمع نمایندگان پارلمان خبر داد، ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در حال بیدار شدن نسبت به چالش و تجاوزات روسیه است و متحدان عضو ناتو آماده مقابله با نیروهای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواهند بود. این عضو کابینه دولت انگلیس ضمن اشاره به تهدید رو به رشد از سوی مسکو گفت، سال جاری و سال های پیش از آن تجاوزات زیادی از سوی روسیه مشاهده شده که در زمینه های هوایی و دریایی بودند.

افشاگری های فرستاده سابق انگلیس از جنگ عراق

جرمی گرینستاک، فرستاده سابق انگلیس به سازمان ملل و سفیر این کشور در عراق گفت که انگلیس در زمان تهاجم به عراق و اشغال آن در سال 2003 با وجود آن که روابطی ویژه با آمریکا پیداکرد اما این روابط عمدتا مبنی بر دنباله روی بودند و لندن توانایی چندانی برای رد کردن تصمیم گیری های گاها اشتباه آمریکایی ها نداشته است.

به گزارش ایسنا، جرمی گرینستاک با اظهار این نکته که نفوذ بریتانیا بر آمریکا در زمان جنگ عراق بسیار ناچیز بود، گفت: ما در زمان شراکت با آمریکایی ها در عراق نه تنها نمی توانستیم به رهبری بپردازیم بلکه جایگاه یک دنباله رو را داشتیم.

بدون مقاومت، آزادی فلسطین ممکن نیست

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز گذشته در سخنانی از طریق ویدیو کنفرانس در چهارمین کنفرانس «امنیت ملی فلسطین» در غزه تصریح کرد که همه ما در تصمیم گیری های سیاسی فلسطین شریک هستیم و کسی حق ندارد به تنهایی برای این ملت تصمیم بگیرد و تلاش می کنیم تا پروژه مقاومت و آزادسازی فلسطین را پیش برده و بر سر استراتژی مبارزاتی مشترک به دیگر طرف های فلسطینی به توافق برسیم و این موضوعی مهم و اساسی است و آینده فلسطین وابسته به آن است.

مشعل افزود که ما باید بر سر یک استراتژی مبارزاتی مشترک بر اساس این قاعده که همگی از مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی حمایت می کنیم، به توافق برسیم و بدون مقاومت هرگونه فعالیت و راهکار سیاسی بی نتیجه خواهد بود.