آرشیو شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۰
حوادث
۱۹

مجازات اعدام برای سارقان طلافروشی

دو عضو باند سرقت از طلافروشی در سرپل ذهاب که مامور پلیسی را در جریان سرقت به شهادت رسانده بودند، به اعدام محکوم شدند.

به گزارش جام جم، ساعت 17 پنجشنبه 21 مرداد امسال، سرقت مسلحانه طلافروشی در خیابان امام خمینی(ره) شهر سرپل ذهاب استان کرمانشاه به پلیس گزارش شد. همزمان با این سرقت، یکی از ماموران پلیس که از آن حوالی عبور می کرد، متوجه سرقت شد و با رساندن خود به طلافروشی دریافت که دزدان صاحب مغازه را به گروگان گرفته اند. همان موقع سه مرد مسلح سراسیمه از طلافروشی خارج شدند. دو نفرشان بسرعت خود را به موتورسیکلتی که نزدیک طلافروشی بود، رساندند. مامور پلیس که رزمی کار بود، با استفاده از فنون رزمی با نفر سوم درگیر شد. در ادامه یکی از سارقان به سمت مامور جوان شلیک کرد و همراه همدستانش فرار کردند.

دقایقی از فرار آنها نگذشته بود که تیم های پلیسی در آنجا حاضر شدند. ماموران مشاهده کردند دزدان نقابدار مامور پلیس را به شهادت رسانده و مرد طلافروش را زخمی کرده اند. ماموران با ردیابی پلاک موتورسیکلت، مالک آن را روز یکشنبه همراه با زنی در سرپل ذهاب شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی از خانه این متهم، سه کیلو از طلاهای سرقتی کشف شد. با اعتراف این مرد تبهکار، همدستان فراری اش نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و در سرپل ذهاب و تهران دستگیر شدند.

با توجه به حساسیت پرونده، رسیدگی سریع به آن در دستور کار دادگستری کرمانشاه قرار گرفت و سه متهم اصلی پرونده پس از محاکمه با مجازات سنگینی روبه رو شدند. دو متهم پرونده به اعدام و نفر سوم به زندان طولانی مدت محکوم شدند.