آرشیو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۲
جهان
۲۰

تظاهرات جدید در مراکش در اعتراض به مرگ مرد ماهی فروش

به دنبال مرگ ماهی فروش مراکشی شهرهای الحسیمه و الناظور بار دیگر شاهد تظاهرات مردمی بودند. همچنین مراکشی های مقیم برخی پایتخت های اروپایی امروز یکشنبه نیز تظاهرات می کنند.به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، رسانه های داخلی و مستقل مراکش از جمله «لکم»، «بدیل» و «اخبرکم» از مشارکت هزاران نفر در این تظاهرات و محکومیت حادثه مرگ ماهی فروش در این شهر خبر دادند.روزنامه بدیل نوشت: تظاهرکنندگان پرچم های مشهور آمازیغ و عده ای نیز پرچم جمهوری ریف که در سال 1921 میلادی و در دوره استعمار فرانسه و اسپانیا به رهبری محمد عبدالکریم الخطابی تاسیس شد را در دست داشتند و در مقابل حتی یک پرچم کشور مراکش دیده نشد.

در برخی از پلاکاردهایی که در دست معترضان بود نیز نوشته هایی با مضمون برکناری وزیر کشور دیده می شد و عده ای هم تصاویری از محسن فکری، ماهی فروش مشهور الحسیمه را در دست داشتند.

محسن فکری، جوان 31 ساله مراکشی 9 روز پیش، پس از آنکه پلیس گاری حامل ماهی هایش را از دستش گرفت و به داخل کامیون زباله انداخت، برای درآوردن گاری خود، به داخل کامیون زباله پرید و داخل دستگاه زباله خردکن این کامیون گیر کرد و له شد. تصاویر مربوط به بدن له شده او خشم عمومی در سرتاسر مراکش را به دنبال داشته است.