آرشیو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۲
ایران زمین
۱۹
گردشگری

آلمانی ها بیشترین گردشگران اصفهان

گروه ایران زمین/ آلمانی ها بیشترین گردشگران خارجی بازدید کننده از مکان های تاریخی اصفهان در 6 ماه نخست امسال بودند.

«محسن یارمحمدیان»، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این باره گفت: میانگین سنی گردشگران خارجی در سال های 93 و 94 حدود 50 سال بود که در سال 95 این میزان به 20 تا 35 سال رسیده و این آمار امیدوارکننده ای است. گردشگران خارجی از ملیت های مختلفی به استان اصفهان سفر داشته اند که به ترتیب از کشورهای آلمان، عراق، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، چین، لبنان، اسپانیا، امریکا، بحرین و ترکیه بوده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: رشد گردشگران خارجی برای نخستین بار در ایام نوروز امسال با افزایش صد درصدی مواجه بود.

وی با اشاره به ضریب ماندگاری مسافران داخلی و خارجی در 6 ماه نخست امسال اذعان داشت: این آمار نسبت به میزان مشابه سال گذشته افزایش یافته به طوری که ضریب ماندگاری مسافران داخلی در سال 94 از 1.4 درصد به 1.7 درصد رسیده است. همچنین ضریب ماندگاری مسافران خارجی در سال 94 به میزان 2.1 درصد بوده که این میزان امسال به 2.6 درصد رسیده و نشان دهنده ارتقای سطح کیفی خدمات به گردشگران است.

یارمحمدیان ترافیک شهری را از معضلات گردشگران درحین سفر دانست و ادامه داد: یکی از مشکلات گردشگری در اصفهان ترافیک در خیابان های مرکزی به دلیل تمرکز هتل ها و بناهای تاریخی است.