آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۳
شهرستان ها
۷

وزیر جهاد کشاورزی: آب خوزستان برای کشاورزی به استان های دیگر منتقل نمی شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تصمیم رئیس جمهوری هیچ آبی برای کشاورزی و آبیاری زمین های زراعی از استان خوزستان به دیگر استان ها منتقل نمی شود.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از پروژه های طرح 550 هزار هکتاری عنایات سفر مقام معظم رهبری در شهرستان های آبادان و خرمشهر با تکذیب شایعاتی مبنی بر انتقال آب کارون به استان های دیگر برای آبیاری و کشاورزی اظهار داشت: دولت ناچار است برای تامین آب آشامیدنی برخی مناطق که با بحران آب روبرو هستند، اقداماتی انجام دهد. تا مشکلات کشور بانگاه کلان و جامع حل شود.

وی در خصوص تامین آب برای اراضی طرح 550 هزار هکتاری عنایات سفر رهبر معظم انقلاب در استان خوزستان نیز گفت: مسئولان وزارت نیرو ارزیابی هایی در ارتباط باتخصیص آب انجام دادند و اعلام کردند برای بیشتر از 320 هزار هکتار آب وجود ندارد.

وی افزود: وزارت نیرو بابازنگری و بررسی و پیگیری فاز 2 این طرح و در ارتباط با تخصیص آب موافقت ضمنی خود را اعلام کرد که در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به این طریق می توانیم منابع طرح را تامین کنیم و از طریق خطوط اعتباری از دیگر کشورها، سازمان ها و بانک های بین الملل منابع را دریافت کنیم.