آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۳
شهرستان ها
۷

ارجاع پرونده پزشکی کودک تبریزی به پزشکی قانونی

پرونده پزشکی کودک 18 ماهه ای که در بیمارستان کودکان تبریز فوت کرد، به پزشکی قانونی ارسال شد.

تبریز- خبرنگار کیهان: معاون درمان علوم پزشکی تبریز گفت: این پرونده به پزشکی قانونی و نظام پزشکی تبریز ارسال شده تا علت مرگ وی، مشخص شود.

علی زاویه تصریح کرد: این کودک پیش از بستری، دچار استفراغ مکرر بود و پس از مراجعات مکرر به کلینیک های سرپایی تحت درمان های مختلف قرار گرفته است.

وی افزود: بیمار به دنبال وخامت بیماری، توسط والدین و در شرایط کاملاوخیم و در حالت کبودی شدید به اورژانس بیمارستان کودکان مراجعه و به علت وخامت وضعیت، سریعا به اتاق احیا منتقل می شود که اقدامات لازم برای نجات وی بی نتیجه بود و بیمار فوت می کند.

این گزارش حاکیست محمدحسین دولتی، کودک خردسالی است که پدرش گفته است برای معالجه اسهال پسر خود به پزشک مراجعه کرده بود که برایش سرم تجویز می کنند ولی درمانگاه ها حاضر به وصل سرم نبودند و وقتی به بیمارستان کودکان مراجعه کرده، کادر بیمارستان قادر به پیدا کردن رگ برای تزریق سرم نبودند و بارها سرنگ را به بازو وارد و خارج می کردند و به دلیل نبودن دستگاه مشخص کننده رگ، فرزندش فوت کرده است.

فوت این کودک خردسال واکنش گسترده ای در بین مردم داشت و والدین آن نیز با انتقاد از عملکرد بیمارستان کودکان تبریز شکایتی را تنظیم و به مراجع قضایی تحویل داده اند.