آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی افتتاح شد

پذیرش مسافر در ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی از دیروز پس از افتتاح آن توسط شهردار تهران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ صبح دیروز ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی با حضور قالیباف و جمعی از مدیران شهری به بهره برداری رسید.

دکتر محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان این که این ایستگاه در نیمه شمالی خط 3 مترو تهران مابین ایستگاه های شهید قدوسی و خواجه عبدالله انصاری واقع شده است، افزود: ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی دارای 16 هزار مترمربع زیربنا و 16 دستگاه پله برقی است.

وی به آغاز پذیرش مسافر در ایستگاه شهید صیاد شیرازی پس از مراسم افتتاحیه اشاره کرد و گفت: مسافران می توانند هر روز از ساعت 5 و 30 دقیقه تا 22 و 30 از این ایستگاه استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان خاطرنشان کرد: فاصله گذر حرکت قطارها در این ایستگاه مطابق برنامه خط 3 هر یک ربع یک بار است.

گفتنی است، در مراحل ساخت این مترو، 88 هزار متر مکعب خاکبرداری شده است و همچنین 5 هزار تن میلگرد، 41 هزار متر مکعب بتن، 31 هزار متر مربع قالب بندی به کار رفته است.پروژه خط 3 با هدف اتصال جنوب غربی شهر تهران به شمال شرقی آن به بهره برداری رسیده است این خط با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم تهران مانند میدان راه آهن، میدان ولیعصر(عج) تقاطع بهشتی و شریعتی، تقاطع با خطوط دیگر مترو با خطوط 1، 4، 6 و 7، نقش عمده ای در جابجایی مسافران خواهد داشت.