آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۴
ایران زمین
۱۹

سفر معاون اول رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری

3 طرح بزرگ صنعتی طی این هفته با حضور «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهوری در چهارمحال و بختیاری افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، «قاسم سلیمانی دشتکی»، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد.

به گفته وی، جهانگیری در سفر خود به شهرکرد برای بررسی روند ستاد اقتصاد مقاومتی با مسئولان استان نشستی خواهد داشت.

«سید نعیم امامی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز بهره برداری از کارخانه تولید چادرمشکی با ظرفیت سالانه 10 میلیون مترمربع چادر در شهرکرد را یکی از این طرح ها عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح از سال 93 در زمینی به مساحت 300 هزار مترمربع و زیربنای 35 هزار مترمربع آغاز شده که برای 200 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می کند.

وی سرمایه گذاری ثابت این طرح را 300 میلیارد ریال (20 میلیون یورو) تسهیلات ارزی عنوان و تصریح کرد: بهره برداری از فاز نخست فولاد سفید دشت با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی با استفاده در واحد ذوب و ریخته گری، تختال با استفاده در نورد گرم و تولید ورق در شهرستان بروجن از دیگر طرح هاست.

اجرای این طرح از سال 86 آغاز و واحد احیای مستقیم آن هم اکنون تکمیل و به بهره برداری می رسد و واحد ذوب و ریخته گری در سال 98 راه اندازی خواهد شد. این طرح در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار و اشتغالزایی 140 نفر در فاز اول بهره برداری خواهد شد. در صورت اجرای کامل طرح مجتمع فولاد سفید دشت 500 فرصت شغلی به صورت مستقیم فراهم می شود.

امامی میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح را 5 هزار و 250 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: 64 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی نیز به این طرح اختصاص یافته است. واحد ورق پوشش دار تاراز در شهرک صنعتی شهرکرد با ظرفیت تولید سالانه 330 هزار تن تولید ورق پوشش دار فولادی طرح دیگری است که با حضور معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری و وارد چرخه تولید می شود. میزان سرمایه گذاری این واحد ورق پوشش دار فولادی 2 هزار میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن برای 200 نفر فرصت شغلی فراهم می شود.