آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۳
صفحه اول
۱

روحانی: تروریسم ابزار خوبی برای رسیدن به اهداف نیست

رئیس جمهور، تجاوز و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را تهدیدی برای صلح و امنیت در جهان دانست و با اشاره به ضرورت همکاری و مشارکت همه کشورها در مسیر مبارزه با تروریسم، گفت: تروریسم هرگز ابزار خوبی برای کشورها برای رسیدن به اهدافشان در منطقه نبوده و نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در دیدار رابرت داسی، وزیر خارجه توگو با اشاره به ضرورت مبارزه با تفکرات افراطی که با هدف جذب جوانان از جانب گروه های تروریستی در مناطق مختلف انجام می گیرد، افزود: حمایت های مالی و تسلیحاتی و همچنین استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریست ها باید متوقف شود و سازمان های بین المللی در اقدامی جدی و هماهنگ برای مبارزه با تروریسم به عنوان معضلی جهانی، تصمیم گیری کنند. وی با تاکید بر ضرورت رایزنی و همکاری ایران و توگو در سازمان های بین المللی برای حل و فصل مشکلات و معضلات جهانی، گفت: امروز به خطر افتادن صلح، ثبات و امنیت در جهان از یک سو و افراط، خشونت و تروریسم از سوی دیگر، دو چالش مهمی است که جامعه جهانی با آن رو به روست.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت معرفی توانمندی ها و ظرفیت های موجود در ایران و توگو به بخش های خصوصی دو کشور، خاطرنشان کرد: امروز شرکت های ایرانی توانمندی های بسیار خوبی در بخش های مختلف از جمله صنعت، معدن و امور زیرساختی دارند و بخوبی قادرند در رقابت با شرکت های بزرگ خارجی، خدماتی با کیفیت بالاتر ارائه دهند و در اجرای پروژه های زیربنایی مشارکت کنند.

رابرت داسی، وزیر خارجه توگو نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و نظرهای مشترک میان ایران و توگو خواستار توسعه، تحکیم و تقویت روابط و گسترش همکاری های تهران- لومه با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در دو کشور شد.