آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۳
جامعه
۱۷

بیمارستان ها زیر فشار بدهی بیمه ها

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بدهی بیمه ها و انبوه مطالبات مراکز درمانی، تحمل بیمارستان ها را به مراحل پایانی رسانده است.

به گزارش جام جم، ایرج حریرچی افزود: ما به خط قرمزمان پایبند هستیم و اجازه نمی دهیم که هزینه مازادی از مردم دریافت شود، اما باید توجه کرد که بیمارستان ها هزینه دارند و اکنون داریم به نقطه غیرقابل تحملی نزدیک می شویم که به بیمه ها بازمی گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: طبق قانون، سازمان های بیمه گر موظف شدند تا 60 درصد صورتحساب های ارسالی از بیمارستان ها را در همان روز نقدا تحویل دهند و 40 درصد باقیمانده را تا سه ماه بعد پرداخت کنند، اما اکنون شاهد هستیم که نه فقط این اتفاق نمی افتد، بلکه تا همین امروز، ده هزار و 270 میلیارد تومان سند رسیدگی شده در سازمان های بیمه گر وجود دارد و 30 هزار میلیارد تومان نیز سند بین راهی داشته ایم.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی فقط 1600 میلیارد تومان بابت سال 94 به ما بدهی دارد؛ بنابراین موضوع اصلی ما در این مقطع، پرداخت مطالباتی است که به تاخیر افتاده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، هم اکنون وزارت بهداشت 5124 میلیارد تومان از بیمه ها بابت سال 94 طلب دارد، بنابراین موضوع این است که ما انتظار داریم مواردی را که قانون معین کرده و طرح تحول بر آن تاکید کرده است، عملیاتی شود.

حریرچی خاطرنشان کرد: طبق اصل 7 و 9 سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، وزارت بهداشت به عنوان متولی نظارت اذعان دارد که پولی که برای سلامت مردم اخذ می شود باید برای سلامت آنها هزینه شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهارکرد: تجمیع بیمه ها طبق ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه باید انجام شود و طبق سیاست های کلی سلامت، تعیین بسته خدمتی بیمه باید با وزارت بهداشت باشد. این در حالی است که اکنون تعیین این بسته با شورای عالی بیمه است.