آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۳
ورزش
۱۰

تغییر زمان رقابت های نوجوانان آسیا، کار را پیچیده کرد

وکیلی: هنوز شوکه ام!

تغییر زمان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا برنامه های محمد وکیلی را به هم ریخت. کنفدراسیون والیبال آسیا قبلاتاریخ 10 تا 17 خردادماه را برای یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان پسر آسیا به میزبانی میانمار داده بود، اما نامه دو روز پیش شانریت دبیرکل AVC به فدراسیون، خبر از تغییر دوماهه زمان برگزاری این رقابت ها را می داد.

هشتم تا 16 فروردین سال 96 کم شدن فرصت، محمد وکیلی سرمربی تیم نوجوانان را کلافه کرده: «با این تغییر و کمبود زمان، کار خیلی سخت شد. قرار بود تا پایان سال روی کارهای پایه بازیکنان کار کنیم و بعداز عید بازی های تدارکاتی داشته باشیم اما حالاو در این شرایط باید همه کارها را توام با هم انجام دهیم. با برنامه جدید از شنبه هفته آینده با شروع اردو کار ما جدی تر می شود.» او به قول خودش از وقتی این خبر را شنیده شوکه است: «وقتی گفتند مسابقات نوجوانان آسیا به فروردین ماه افتاده، شوکه شدم. چرا که ما همه برنامه هایمان را طبق برنامه قبلی چیده بودیم. اصلاباور نمی کردم. حالاتنها چهارماه برای آماده کردن تیمم فرصت دارم.»

وکیلی برای این که تیمش عقب نماند، تمرین شاگردانش را فشرده تر می کند: «امروز این اردو تمام می شود و بازیکنان از شنبه که به اردو می آیند، به جای 11روز تمرین، 18 روز تمرین می کنند و سه روز استراحت دارند. برای آن که فرصت را از دست ندهیم مجبوریم تعداد روزهای اردو را زیاد کنیم. حتی سه بازیکنی که در لیگ برای پیکان و شهرداری ارومیه بازی می کنند هم باید به اردو برگردند.»

سرمربی تیم نوجوانان که تیمش قهرمانی دوره قبل را یدک می کشد، نمی خواهد این دوره کم بیاورد: «در نوجوانان هیچ شناختی از حریفان نداریم. چه بسا در مسابقات متوجه شویم تیم های ژاپن،کره و هند تیم های خوبی هستند پس ما باید آنقدر آماده باشیم که مقتدرانه پا به مسابقات بگذاریم. نمی شود روی اما و اگر کار کرد. ما بالاترین مقام را می خواهیم. دوره قبل با قهرمانی آسیا به جهانی رفتیم و سوم شدیم. حالااگر با دومی سهمیه جهانی را بگیریم کارمان سخت تر می شود.»