آرشیو چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۵
اقتصادی
۴

معاون وزیر جهاد کشاورزی: بسیج 500 هزار هکتار عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی انجام می دهد

معاون وزیر جهاد کشاورزی از انجام 500 هزار هکتار عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی توسط بسیج و سپاه خبر داد.

خداکرم جلالی در گفت وگو با تسنیم درباره نامه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص «ممنوعیت بهره برداری از جنگل های کشور» اظهار کرد: این طرح توسط وزیر اعلام و بررسی های آن از ماه های گذشته انجام شده است و این موضوع با جدیت توسط سازمان جنگل های کشور پیگیری می شود.

وی افزود: ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های کشور به یکباره انجام نمی شود، بلکه در یک فرصت زمانی سه تا پنج ساله و به صورت پله ای صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: اجرای این طرح مشکلی برای صنایع چوبی کشور ایجاد نمی کند، زیرا آن را با زراعت چوب، ضایعات باغی و واردات تامین می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت کاملی از عرصه های دارای ممنوعیت برداشت چوب صورت می گیرد، تصریح کرد: آتش سوزی و ساخت و سازهای بی رویه و سایر عواملی که ممکن است به جنگل ها آسیب بزند، کنترل می شود.

جلالی افزود: طرح آبخیزداری در وزارت جهاد کشاورزی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده و در حال پیگیری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوب کرده است سازمان جنگل ها برای عمل به مسئولیت های خود در حوزه طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی از ظرفیت های بسیج، سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) استفاده کند.

وی افزود: امسال 450 هزار هکتار عملیات آبخیزداری و 50 هزار هکتار عملیات بیابان زدایی از طریق بسیج و سپاه انجام می شود که این امر، تحولات عظیمی را در بخش آبخیزداری کشور ایجاد می کند.

جلالی گفت: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات بودجه ای سازمان جنگل ها، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و بسیج تامین می شود.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه اولیه این طرح میان بسیج و سازمان جنگل ها منعقد شده است که به زودی با حضور سردار نقدی رئیس بسیج و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نهایی و عملیاتی می شود.