آرشیو چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۷۲۵
اقتصاد
۵

معاون وزیر راه خبر داد: پیشرفت 90درصدی مسکن مهر 19 شهرجدید

شرق: آن گونه که معاون وزیر راه می گوید، در گزارش کمیسیون اصل 90 به وجود 49 هزار واحد مسکن مهر با اراضی معارض دار اشاره شده که باید در قوه قضائیه بررسی و رفع شود؛ اما جالب تر آن است باوجودی که وزارت راه و مسکن به عنوان متولی این پروژه، همراه نقد شده است؛ اما به گفته محسن نریمان، در گزارش جامع و جالب نمایندگان مجلس از کمیسیون اصل 90، آمده: اصولامسکن مهر متولی واحدی مانند وزارت راه و شهرسازی ندارد بلکه دیگر دستگاه ها نیز مانند وزارت نفت، تعاون و... در این پروژه مسئول هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 90 درصدی سایت مسکن مهر شهرهای جدید خبر داد و گفت: شهرهای جدید در همه کشور دارای 400 هزار واحد مسکن مهر هستند که 20 درصد کل سایت مسکن مهر را تشکیل می دهند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان درباره آخرین وضعیت سایت مسکن مهر شهرهای جدید در کشور، با بیان این مطلب که مهم ترین بخش مسکن مهر کشور متمرکز در شهرهای جدید است، گفت: در چهار شهر جدید پردیس، پرند، هشتگرد و اندیشه که در اطراف کلان شهر تهران واقع شده اند، بیش از 218 هزار واحد مسکن مهر جای گرفته است که بخش مهمی از 400 هزار واحد سایت مسکن مهر شهرهای جدید را تشکیل می دهد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، شهر جدید امیرکبیر و مهاجران در استان مرکزی، ایوانکی در سمنان، بهارستان، مجلسی و فولادشهر در استان اصفهان، پردیس، پرند و اندیشه در استان تهران، بینالود و گلبهار در خراسان رضوی، رامشار در استان سیستان و بلوچستان، رامین و شیرین شهر در استان خوزستان، سهند در آذربایجان شرقی، صدرا در فارس، عالیشهر در بوشهر، علوی در هرمزگان و هشتگرد در استان البرز، 19 شهر جدید کشور هستند که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی سایت مسکن مهر در این شهرها نزدیک به 90 درصد است.

این مقام مسئول، گفت: در گزارش کمیسیون اصل 90، به وجود 49 هزار واحد مسکن مهر با اراضی معارض دار اشاره شده که باید در قوه قضائیه بررسی و رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وام 40 میلیون تومانی واحدهای مسکن مهر، اعلام کرد: در این خصوص نیز بانک مرکزی و شورای اقتصاد باید تصمیم گرفته و آن را تصویب کنند.