آرشیو پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵، شماره ۳۶۷۰
حادثه
۱۴

آخرین جزییات تلفات و علت واژگونی اتوبوس زایران

سرهنگ سردار حمیدی، رییس پلیس راه راهور ناجا: واژگونی و سقوط اتوبوس زایران به دره ای 50 متری در اقلید فارس 28 کشته برجای گذاشت. این حادثه حوالی ساعت 21 سه شنبه در کیلومتر 150 محور اقلید به یاسوج رخ داد. اتوبوس متعلق به تعاونی سیر و سفر ایرانیان یزد حامل 47 زایر کربلابود که از یزد به سمت خوزستان و مرز چزابه در حال تردد بود. در این حادثه 28 نفر کشته و 19 مسافر مجروح شدند که 12 نفر در صحنه جان باختند. علت این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیچ بوده است. از سوی دیگر محوری که حادثه در آن رخ داده محوری فرعی و کوهستانی است که معبر تردد اتوبوس ها نیست و به نظر می رسد راننده برای زودتر رسیدن به جای محور اصلی از این مسیر استفاده کرده است.

شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور: واژگونی اتوبوس در ساعت 20:34 به هلال احمر اعلام شد. امدادگران به سرعت با 5 دستگاه آمبولانس و 3 دستگاه خودروی نجات به محل اعزام شدند. در ابتدا مشخص شد هر 47 سرنشین اتوبوس حادثه دیده اند که 21 نفر از آنها در دم کشته شده اند. امدادگران هلال احمر، 5 مصدوم و اورژانس 17 نفر را برای انتقال به بیمارستان سوار آمبولانس ها کردند که 4 نفرشان حین انتقال جان باختند.

تصادف مرگبار اتوبوس زایران ایرانی در عراق: علاوه بر حادثه مرگبار تصادف اتوبوس زایران در جاده اقلید به یاسوج شامگاه سه شنبه، تصادف یک دستگاه کامیون با خودروی حامل زایران ایرانی در حوالی شهر حله در استان العماره عراق یک کشته و 13 مصدوم برجای گذاشت. رییس روابط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور خوزستان درباره این حادثه و امداد رسانی گفت: پس از وقوع حادثه 12 دستگاه آمبولانس انفرادی و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس با 30 نفر برای امدادرسانی به مرز چزابه در غرب خوزستان اعزام شدند. تصادف، منجر به مرگ زنی 33 ساله اهل اندیمشک شده بود. 13 مصدوم دیگر نیز به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند. بیشتر آنها از نواحی پا، لگن، دنده و کتف دچار شکستگی شده بودند که سه نفر سه شنبه مرخص شدند و 10 نفر در اورژانس تحت نظر هستند که احتمالانصف آنها چهارشنبه مرخص می شوند اما مابقی به مراقبت های ویژه و عمل جراحی در بیمارستان نیاز دارند.