آرشیو پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۷۲۶
سیاست
۳

تکذیب شایعات مربوط به حساب های بانکی قوه قضائیه

در چند روز اخیر شایعاتی درباره حساب های بانکی قوه قضائیه در فضای مجازی دست به دست شد که در نهایت وزیر اقتصاد سه شنبه شب در یکی از بخش های خبری صداوسیما لابه لای سوال ها، درباره آن هم اظهارنظر کرد. در این برنامه، خبرنگار برای مخاطبان می گوید: «طیب نیا که روز دوشنبه به نمایشگاه مطبوعات رفته بود، گریزی هم به برخی شایعات اقتصادی زد؛ ازجمله شایعه ای که برخی سایت های خارجی درباره حساب های بانکی قوه قضائیه منتشر کرده اند و این حساب ها را به رئیس قوه قضائیه نسبت داده بودند».

«علی طیب نیا» وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال، جواب داد: «آن خبری که در سایت های مورد اشاره شما آمده قطعا ناصحیح است». او افزود: «آنچه بوده، این است که از حدود 20 سال پیش با هماهنگی خزانه داری کل کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبالغی با رعایت موازین شرعی و قانونی به نام قوه قضائیه در سیستم بانکی کشور سپرده گذاری شد».

وزیر اقتصاد افزود: «طبیعی است که به این سپرده ها سودی تعلق گرفته؛ اصل پول سپرده گذاری شده در بانک ها، به هیچ وجه استفاده نشده و اصل آن در حساب بانکی باقی مانده است». او ادامه داد: «سودی که به این حساب ها تعلق می گیرد صرف برخی هزینه های معین در قوه قضائیه شده است».

طیب نیا در ادامه گفت: «بنابراین وجوه سپرده گذاری شده در حساب های قوه قضائیه با هماهنگی خزانه کل کشور و بانک مرکزی بوده است و بنابراین مطالبی که در برخی سایت ها دراین زمینه منتشر شده صحیح نیست».