آرشیو یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۸
ورزشی
۹

استعلام کمیته ملی المپیک از وزارت ورزش در مورد تیراندازی

در جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، قرار شد کمیته ملی المپیک در مورد نامه IOC که مربوط به حکم دیوان عدالت اداری نسبت به فدراسیون تیراندازی می شود، مکاتبه رسمی را با وزارت ورزش و جوانان داشته باشد و پس از گرفتن استعلام جواب IOC را در این مورد بدهد.همچنین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برای ایجاد تعامل قرار است چندین جلسه مشترک داشته باشند.

جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در محل کمیته برگزار شد. در این جلسه رسول خادم که برای مسابقات جهانی کشتی پهلوانی به بلاروس رفته و رباب شهریان غایب بودند.

در ابتدای این جلسه قرار شد چندین جلسه مشترک در محل وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بین رییس و مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برگزار شود. در این جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مهدی هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی نیز حضور داشت. IOC از کمیته ملی المپیک خواسته است در مورد احکام صادره از سوی دیوان عدالت اداری نسبت به فدراسیون تیراندازی اظهار نظر کند. بر همین مبنا هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی نیز در این جلسه حاضر شد و گزارشاتی را ارائه کرد و مقرر شد که کمیته ملی المپیک مکاتبه رسمی با وزارت ورزش و جوانان داشته باشد و از آنها استعلام کند. در جلسه بعدی هیات اجرایی جواب استعلام بررسی می شود و جواب نامه IOC هم پاسخ داده خواهد شد.همچنین نامه اخیر توماس باخ نیز از دیگر موضوعات جلسه هیات اجرایی بود. توماس باخ اخیرا نامه تکمیلی را در مورد سیاست های المپیک 2020 برای کمیته ملی المپیک ارسال کرده است و از آنها درخواست کرده که این سیاست ها را برای رسیدن به استانداردهای لازم و اهداف کمیته بین المللی المپیک در المپیک 2020 در دستور کار قرار دهند. موضوع اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک هم به دلیل نبودن رسول خادم قرار شد در دستور کار جلسه بعدی هیئت اجرایی قرار بگیرد.