آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۶۰
فرهنگ و هنر
۲۲
آیین

در سومین سوگواره نمایش های آیینی «خمسه»

امیدواری به بخش تئاتر مساجد

نشست رسانه ای سومین سوگواره نمایش های آیینی و مذهبی «خمسه» با حضور علی اصغر خسروی دبیر سوگواره، یکشنبه 23 آبان ماه در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری سومین سوگواره نمایش های آیینی و مذهبی «خمسه»، خسروی در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری نشست آسیب شناسی بعد از سوگواره دوم و شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها در دوره سوم این سوگواره، توضیح داد: در این دوره مقرر شد علاوه بر بخش های صحنه ای، خیابانی، آیینی، تعزیه و مدافعان حرم، برای رفع خلامتون نمایشی بخش مسابقه نمایشنامه نویسی را هم به سوگواره اضافه کنیم.

وی درباره مراسم افتتاحیه سومین سوگواره «خمسه»، افزود: اجرای آثار صحنه ای سوگواره از 20 آبان ماه شروع شده ولی مراسم افتتاحیه این دوره از سوگواره روز 27 آبان ماه در محل بهشت زهرا(س) و بر سر مزار شهدای مدافع حرم و با حضور هنرمندان تئاتر و سینما و خانواده 14 شهید مدافع حرم برگزار می شود. وی با اشاره به همکاری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در حمایت از بخش تئاتر مساجد سومین سوگواره «خمسه»، افزود: من به بخش تئاتر مساجد امیدوارم. این بخش می تواند یادآور اتفاقات اواخر دهه 50 و 60 تئاتر ایران باشد. بسیاری از هنرمندان و چهره های تئاتری زمانی در تئاتر مساجد فعالیت می کردند.