آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۰
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

آمریکا

نیویورک پست: دونالد ترامپ یک فرد همجنس گرا را به عنوان نامزد احراز سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، در لیست کابینه دولت جدید این کشور وارد کرده است. «ریچارد گرنل» 50 ساله که در دوران ریاست جمهوری «جرج بوش» به عنوان سخنگوی چهار نماینده آمریکا در سازمان ملل فعالیت می کرد، در صورتی که انتخاب شود، به عنوان اولین سفیر همجنس گرای آمریکا در سازمان ملل شناخته خواهد شد.

افغانستان

ایرنا: پارلمان افغانستان در ادامه روند استیضاح وزرای کابینه اشرف غنی، تصمیم گرفت که وزرای شهرسازی، تحصیلات عالی، و دادگستری را مورد استیضاح غیابی قرار دهد. در نشست پارلمان «سید سعادت منصور نادری» وزیر راه و شهرسازی و «عبدالبصیر انور» وزیر دادگستری از مجلس رای اعتماد کسب کردند و «فریده مومند» وزیر تحصیلات عالی موفق به کسب رای اعتماد نگردید.

ترکیه

رویترز: به گفته وزارت دفاع ترکیه 291 نفر دیگر از پرسنل نظامی نیروی دریایی را به اتهام ارتباط با کودتای نظامی نافرجام جولای، تعلیق کرده است. ترکیه تاکنون بیش از 37 هزار نفر را رسما بازداشت کرده و 110 هزار کارمند دولتی دیگر را برکنار و یا تعلیق کرده است. دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

مصر

الجزیره: برخی منابع قضایی در مصر می گویند دادستانی کل این کشور دستور بازداشت ده ها تن از کسانی که در تظاهرات روز جمعه در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی شرکت داشتند را صادر کرد و در این راستا نیروهای امنیتی بیش از 300 تن را که به دعوت جنبش «الغلابه» در تظاهرات شرکت داشتند بازداشت کرده اند.» برخی منابع امنیتی در استان سوئز نیز از آزاد شدن 15 تن در این استان که در جریان تظاهرات بازداشت شده بودند خبر دادند.

سودان

آناتولی: عمرالبشیر، رئیس جمهور سودان در نشستی با مقامات ارشد نظامی وزارت دفاع این کشور در خارطوم گفته «دیگر هیچ مذاکراتی با گروه های شورشی در داخل و خارج از کشور انجام نمی گیرد.» ماه گذشته، جنبش: «آزادی بخش خلق سودان» یکی از گروه های شورشی، مذاکرات صلح با دولت را در پی اعلام سازمان عفو بین الملل مبنی بر استفاده دولت سودان از تسلیحات شیمیایی در درگیری ها در دارفور، متوقف کرده بود.