آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین خبر داد: تشکیل قرارگاه مشترک سلامت ایران و عراق

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به تشکیل قرارگاه مشترک سلامت ایران و عراق، گفت: موردی از وبا میان زائران مشاهده نشده است.

پیرحسین کولیوند با بیان اینکه صبح دیروز جلسه ای را با وزیر بهداشت کشور عراق داشتیم، به فارس گفت: در این جلسه پیرامون مسائل و موضوعات مربوط به سلامت و بهداشت زائران اربعین گفت وگو شد.

کولیوند افزود: در این جلسه مقرر شد که صدور مجوز ورود بالگرد و آمبولانس هوایی و تسهیلات لازم به فرودگاه های عراق و پذیرش رایگان زائران ایرانی در ایام اربعین در بیمارستان های اربعین تسهیل شود، همچنین مقرر شد که صدور ویزای مکرر برای نیروهای اورژانسی تسهیل شود و مسیرهای امدادی برای عبور آمبولانس های ایرانی تعیین شود.

وی تصریح کرد: قرارگاه مشترک سلامت ایران و عراق در سامرا، کربلا، نجف و بغداد ایجاد شده است تا خدمت دهی بهتر و مطلوب تری به زائران اربعین داشته باشیم.

رئیس مرکز اورژانس کشور افزود: در راستای خدمت دهی بهتر به زائران عزیزدر بیمارستان های کربلاعمل های جراحی توسط پزشکان و جراحان ایرانی انجام می شود، همچنین مترجمان ما در این بیمارستان ها حضور دارند و خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین ما و طرف عراقی وجود دارد.

به گفته کولیوند، هیچ موردی از بیماری وبا بین زائران مشاهده نشده است اما زائران لازم است که در هر شرایطی نکات بهداشتی را مد نظر داشته باشند که بدون هیچ گونه مشکلی سفر زیارتی و معنوی خود را به پایان برسانند.

مشاور وزیر بهداشت همچنین در حاشیه بازدید از موکب های بین راه کربلاتا نجف اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که گرفته ایم آب لوله کشی کربلاو نجف از ساعت 24 شب تا 9 صبح فاقد کلر است و مقرر شده است که به منظور جلوگیری از بیماری ها از ایران پرکلرین به کربلاو نجف ارسال شود.

وی افزود: از زائران عزیز می خواهیم که اگر مشکل و بیماری دارند بدون نظر پزشک خود اقدامی نکنند و در سفر اربعین نیز داروهای خود را به همراه داشته باشند و بر اساس گفته های پزشک خود عمل کنند، همچنین مردم و زائران عزیز در کربلاو نجف به توصیه های بهداشتی متخصصان بهداشتی که در رسانه های عراقی مشغول به فعالیت شده اند توجه کافی و کامل داشته باشند.