آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۹
صفحه اول
۱

ظریف: بحران های مصنوعی را با بحران های واقعی اشتباه نگیریم

وزیر امور خارجه با تاکید بر این که باید پذیرفت جمهوری اسلامی ایران، عنصری تاثیرگذار است، گفت: مبنای تاثیرگذاری، درک صحیح شرایط است و بدون آن امکان تاثیرگذاری و کنشگری فعال وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در همایش بین المللی بحران های ژئوپلتیک جهان اسلام افزود: بپذیریم که چالش ها قابل مدیریت است ولی نیاز به کار جمعی و مشترک دارد؛ ما باید به بحران هایی که امروز جهان اسلام را تهدید می کند، توجه ویژه داشته باشیم.

بحران های مصنوعی را با بحران های واقعی اشتباه نگیریم و تلاش نکنیم با ایجاد بحران مصنوعی بحران واقعی را به فراموشی بسپاریم.

وی اضافه کرد: ما باید ژئوپلتیک وحدت را در برابر ژئوپلتیک تفرقه، ژئوپلتیک مقاومت را برابر ژئوپلتیک تسلیم، ژئوپلتیک صلح را در برابر ژئوپلتیک خشونت و ژئوپلتیک اعتدال را در برابر خطر افراط قرار دهیم.

سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا هم در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران درخصوص رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: به عقیده من اکنون برای هر گونه اظهارنظر جامع و کامل، قدری زود است و رسانه ها برای پرداختن به آن، باید تامل بیشتری داشته باشند. وی گفت: امیدوارم رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص مسائل منطقه بویژه سوریه، عراق و در رابطه با ایران، یک چرخش محسوس داشته و به دنبال از بین بردن ریشه های ناامنی در منطقه باشد.