آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۹
فرهنگ و هنر
۱۶
پیشخوان

تلنگری به تمام شهرداران دنیا

کتاب «شهرداران ولز چگونه می میرند»، مجموعه ای از داستان های کوتاه است که به قلم علی احمدی به رشته تحریر درآمده است. نویسنده در این کتاب، اتفاق های ولز را دستمایه قرار داده و درباره چگونگی شکل گیری داستان های این کتاب نوشته است:

کشور ولز در جنوب غربی جزیره بریتانیا قرار گرفته است. ولز صاحب مردمی خونگرم و متهور است که به زبان ولزی صحبت می کنند و داشتن قریب به 400 قلعه در این وسعت، نشان از شجاعت و دلیری این مردم دارد. مجموعه داستان شهرداران ولز به زمانی بعد از جنگ جهانی دوم برمی گردد.

زمانی که در آن از طرف دولت مرکزی افرادی به نام شهردار و به صورت انتصابی به نقاطی از کشور ولز فرستاده می شدند. این افراد که در واقع حاکمانی بی چون و چرا بودند که با سوءاستفاده از ضعف حکومت مرکزی که بتازگی از جنگ رها شده بود، با این تفکر به ولز می آمدند که هرچه بیشتر به برداشت از داشته های کشور ولز اعم از مواد معدنی، جنگل یا هر چیز دیگری بپردازند. این شهرداران تربیت شده بودند تا هیچ ارتباط روحی یا همذات پنداری با مردم محلی پیدا نکنند، زیرا باید در حداقل زمان ممکن به حداکثر سوءاستفاده از تمام داشته های ولز می رسیدند. درست است که دولت مرکزی برای شهر ولز شهردار می فرستد و آنها در ولز درخت بردگی و به یغما بردن دارایی های سرزمین ولز را می کارند، اما مردم ولز نیز تبر جنگ و آزادی را تیز می کنند. دولت مرکزی باز هم شهردار می فرستد، اما اینجا ولز است و درخت های شهرداری ریشه نمی دوانند. این کتاب توسط علی احمدی تالیف و در نشر موج به مبلغ 6500 تومان به چاپ رسیده است.