آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۹
ورزش
۱۸

سوریه؛ جوان و ناشناخته

سوریه نسبت به چهار رقیب دیگر ایران در انتخابی جام جهانی ناشناخته تر است. هدایت این تیم برعهده یک مربی بومی به نام ایمن حکیم است. سوری ها در چهار بازی قبلی خود چهار امتیاز کسب کردند. آنها چین را در خانه حریف شکست دادند. در مالزی هم با کره جنوبی مساوی کردند. مشکل بزرگ سوریه در این چهار بازی خط حمله این تیم بوده که در چهار بازی تنها یک گل زده است. در آنسو نقطه قوت سوریه مانند ایران خط دفاعی این تیم است. سوری ها در چهار بازی تنها 2 گل دریافت کردند.

نگاهی به ترکیب سوریه نشان می دهد که ترکیب این تیم بسیار جوان است. سوریه بازیکن بالای 26 سال در ترکیب اصلی خود ندارد و میانگین سنی اش از ایران پایین تر است.

اکثر بازیکنان این تیم عضو تیم های سوریه یا عراق هستند. هرچند که سوریه لژیونرهایی در کویت، امارات و بحرین، عمان و حتی مالدیو هم دارد.

به نظر می رسد خطرناک ترین بازیکن سوری ها شماره 7 این تیم باشد. هافبک مهاجم جوانی به نام عمر خریبین. این بازیکن با این که 22 سال دارد 30 بار برای سوریه بازی کرده و در این بازی ها 13 گل هم به ثمر رسانده است. خریبین عضو تیم الظفره امارات است و در این تیم هم در 10 بازی 9 گل به ثمر رسانده است.