آرشیو چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۱
شهرستان ها
۷

کاروان شیعه و سنی در پیاده روی اربعین حسینی

چند روز مانده به اربعین حسینی، خیل مشتاقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از جای جای کشور ایران، خود را به جمع «مشائین» رساندند تا در این پیاده روی میلیونی سهمی داشته باشند.

در این عرض ارادت به ساحت مقدس سیدالشهدا برادران اهل سنت کشورمان نیز سهم گرفته و کاروان هایی با عنوان «امت محمد(ص)» را راهی این پیاده روی پرشور کردند. در میان شرکت کنندگان روحانیون، فعالان فرهنگی و اجتماعی، شخصیت ها و... نیز حضور دارند.

شرکت کنندگان این کاروان از استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی و کردستان هستند که چهره های سرشناسی از اهل سنت نیز در آن دیده می شود.

این کاروان ها بعد از زیارت قبر امیرمومنان در نجف اشرف، به صورت پیاده راهی کربلامی شوند.

از افراد حاضر در این کاروان می توان به مولوی رئیسی (فعال فرهنگی)، مولوی ترنجیده (امام جمعه شهر پیرسهراب در چابهار، مولوی محمدطاهر قدوسی (امام جمعه روستای دهک در سراوان)، مولوی گل محمد بهرامی (امام جماعت مسجد چابهار)، مولوی یوسف گرگیج (امام جماعت مسجد ابراهیم) و مولوی بلال پیتینگ آور (مدرس حوزه علمیه زاهدان و امام جماعت مسجد اقصی) اشاره کرد.

در همین رابطه مولوی بلال نارویی (پیتپنگ آور) امام جماعت اهل سنت زاهدان و مدرس حوزه علمیه که همراه این کاروان راهی کربلاشده است، با تاکید بر اینکه برای زیارت کربلاو سادات وظیفه شرعی است که ما در کنار برادران تشیع باشیم گفت: شرکت گسترده اهل سنت در کنار تشیع نشان از وحدت در جهان اسلام دارد.

وی ادامه داد: حضور اهل سنت نه تنها خواری به چشم دشمنان است، بلکه این حضور به دشمن نشان می دهد که نمی توان بین صفوف مسلمانان فاصله انداخت.

مولوی نارویی با اشاره به قیام امام حسین(ع) ادامه داد: در آن زمان دین خدا از راه اصلی در حال انحراف بود و امام حسین(ع) با جان خود از دین حمایت کرد.

وی گفت: پیاده روی اربعین نمایشی از وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام است.

برای نخستین بار کاروان دلدادگان حسینی اهل سنت سیستان و بلوچستان با یک دستگاه اتوبوس و شامل 25 نفر برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین راهی عتبات عالیات شد.