آرشیو چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۶۱
سیاسی
۲۱
خبر

جهانگیری: بر هم زدن برجام از سوی ترامپ تبلیغاتی است

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به سخنان برخی که می گویند رئیس جمهوری جدید امریکا ممکن است برجام را برهم بزند، گفت: این سخنان دیگر امروز خریداری ندارد و باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران امروز منزوی و تنها نیست و با یک ملت بزرگ و دولت قانونی و منطقی نمی توانند این گونه صحبت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در جمع مردم جیرفت کرمان، افزود: این سخنان تبلیغات است که می خواهند دل ملت ایران را خالی کنند، اما مردم ایران مردمی آگاه و هشیار هستند و به این سخنان توجه ندارند.

وی همچنین با اشاره به پیاده روی اربعین، از مردم و دولت عراق بابت میزبانی زائران، قدردانی و اظهارکرد: دشمنان انقلاب و اسلام برای اینکه چهره خشنی از اسلام به نمایش بگذارند و اسلام هراسی را در دنیا رواج دهند، گروه های تکفیری را ایجاد کردند و یکی از مقاصد اصلی آنها از ایجاد این گروه ها، ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران بود.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: به فضل الهی، همت نیروهای مسلح و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب نه تنها ایران ناامن نشد، بلکه امروز تنها کانون امن منطقه جمهوری اسلامی ایران است و این امنیت در هیچ نقطه از کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی وجود ندارد.

پیش از این، با حضور معاون اول رئیس جمهوری در روستای شمزان دولاب از توابع شهرستان قلعه گنج، طرح آبرسانی به 141 روستا در سه استان کرمان، لرستان و یزد به صورت همزمان افتتاح شد.

جهانگیری، همچنین مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در شهر سیرجان را مورد بهره برداری قرار داد. افتتاح کارخانه گندله شماره 2 گل گهر سیرجان، از دیگر برنامه های سفر سه روزه معاون اول رئیس جمهوری به استان کرمان بود. این کارخانه در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع و با هزینه 440 میلیارد تومان و 103 میلیون یورو ساخته شده است. با راه اندازی این واحد صنعتی برای 500 نفر به صورت مستقیم و 2000 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.