آرشیو چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۱
شهرستان ها
۷

انتقاد از دفع پسماند های پزشکی در بوشهر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مدیریت پسماندهای پزشکی دراستان انتقاد کرد و گفت: دفع پسماندهای پزشکی با زباله های شهری سبب می شود تا عوامل میکروبی انتقال یابند.

حسین دلشب در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر با تشریح وضعیت مدیریت پسماندهای پزشکی و مشکلات موجود در این زمینه، اظهار داشت: پسماندهای پزشکی به ویژه در زمان معیوب بودن دستگاه های امحای زباله بیمارستان ها، همراه با پسماندهای عادی دفع می شوند که این موضوع در صورت عدم مدیریت صحیح و اصولی باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی می شود و می تواند زمینه ساز انتقال عوامل میکروبی شود.

وی افزود: مراکز خصوصی و مطب ها به طور کلی پسماندهای پزشکی خود را همراه با پسماند عادی به مراکز دفع پسماند شهری منتقل می کنند که برای این موضوع نیز باید برنامه ریزی اساسی انجام داد و اجرای طرح مرکزی امحای زباله های بیمارستانی در زمان معیوب بودن دستگاه ها ضروری به نظر می رسد.

دلشب بر لزوم ارزیابی زیست محیطی قبل از احداث سایت محل دفع پسماندها تاکید و ابراز امیدواری کرد که سایت در دست مطالعه برای مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه و عادی جنوب استان در منطقه ویژه پارس جنوبی هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به سوال معاون سیاسی فرمانداری عسلویه مبنی بر امکان احیای سایت دفع پسماند بستانو، گفت: سایت بستانو تکمیل شده و در حال حاضر در مرحله مراقبت های بعد از دفن است و با توجه به عدم جانمایی مناسب امکان احیای سایت مذکور وجود ندارد.