آرشیو چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۱
اقتصادی
۴

طیب نیا: اگر بانک ها به صنایع کوچک تسهیلات ندهند به معنای شکست وزیر اقتصاد است

وزیر اقتصاد گفت: بانک ها به صنایع کوچک و متوسط تا پایان سال تسهیلات ندهند به معنای شکست وزیر اقتصاد است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی طیب نیا در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: بیش از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط مشکل دار تا پایان امسال پرداخت می شود. این تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت می شود که در سال های گذشته به دلیل تحریم ها با مشکلاتی روبرو شده اند. وزارت صنعت، معدن و تجارت این واحدها را شناسایی کرده که شمار آنها نزدیک به هفت هزار واحد است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی، بانک ها و... از این واحدها به طور کامل حمایت کنند و دولت در پیگیری این موضوع جدی است. بانک مرکزی و سیستم بانکی همراهی بسیار خوبی در این طرح داشته اند و عملکرد سایر سازمان های مرتبط در سفرهای استانی مطلوب ارزیابی شده است.

طیب نیا تاکید کرد: بانک ها باید به طور کامل به تعهد خود در این طرح عمل کنند و اگر طرح به خوبی اجرا نشود برای من به عنوان وزیر اقتصاد یک شکست است.

وی اظهار کرد: لازم است در این خصوص کارگروهی متشکل از نمایندگان این شورا، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای استخراج تک تک مصادیق سختگیری بانک ها تشکیل شود.