آرشیو چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۱
اخبار کشور
۱۰

سخنان آیت الله وحید به مناسبت اربعین حسینی

اگر کسی بدون عذر به تبلیغ نرود مرتکب خیانت شده است

استاد درس خارج حوزه گفت: کسانی که به عذر استراحت به تبلیغ نمی روید، این خیانت به خون آن حضرت است؛ مگر اینکه کسی معذور باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید، در جلسه درس تفسیر که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با استناد به آیه شریفه «و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا» و همچنین روایاتی دیگر در تبیین آیه شریفه مذکور، تصریح کرد: اگر یک مسئله را به فردی یاد بدهیم مصداق این است که او را از ضلالت به سمت هدایت رهنمون کرده ایم.

وی گفت: افسوس که عمرمان تمام شد و نکردیم کاری که باید می کردیم، این ایام شناخته نشده است؛ چون صاحب ایام شناخته نشد. آیت الله وحید خراسانی تاکید کرد: ما امام حسین(ع) را نشناختیم، بروید به این مردم او را معرفی کنید. راس و رئیس مذهب امام ششم حضرت امام جعفر صادق(ع) در حالاتش ضبط است که هر روز نام حسین(ع) را متذکر می شد آن روز و شب تبسم بر لب او دیده نمی شد.

استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: حسین بن علی(ع) کسی است که اول مصیبت خوان او خداست، جمیع انبیاء(ع) و تمام اولیا (علیهم السلام) بر او ضجه زدند، سیدالشهدا(ع) شناخته نشد؛ او که بود، او چه کرد؛ به کجا رفت، کارش چه بود؟ ثمره کار او چه بود؟ این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کسانی که به عذر استراحت به تبلیغ نمی روید، این خیانت به خون آن حضرت است؛ مگر اینکه کسی معذور باشد، اما چه کرد «یا ایتها النفس المطئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه» شرح این آیه یک مصداقش حسین بن علی(ع) است.