آرشیو چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۹۰
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

عمیدی: مسئولان فدراسیون برای من وکیل گرفته اند

یک اشتباه مرا به دردسر انداخت

این روزها بحث محرومیت چهار ساله امید عمیدی از دنیای تکواندو است که به دلیل استفاده آمپول بتامتازون مطرح شده، اما او مدعی است که به دلیل یک سرماخوردگی و بدون اطلاع از عواقب استفاده از آمپول بتا متازون، تست دوپینگ او مثبت اعلام شده است.

امید عمیدی می گوید: سال گذشته پیش از اعزام به مسابقات آزاد فجیره به همراه خانواده ام راهی مهمانی خانوادگی یکی از اقوام شدیم، اما متاسفانه به دلیل سرماخوردگی که داشتم همان شب مهمانی شرایط خوبی نداشتم و راهی بیمارستان شدم. پس از معاینه پزشک، او مدعی شد که یک ویروس جدید وارد بدنم شده و دلیل سرما خوردگی من همین ویروس جدید است. با تجویز چند قرص و آمپول از سوی پزشک به منزل بازگشتم و به دلیل نداشتن شناخت از آمپول بتامتازون این دارو را استفاده کردم. گویا همین آمپول جزو داروهای ممنوعه است که ورزشکاران در صورت استفاده از آن که اصلانیروزا نیست باید این موضوع را به مسئولان فدراسیون جهانی اطلاع دهند. باز هم می گویم طبق تجویز پزشک این آمپول را استفاده کردم و متاسفانه پس از یک ماه راهی مسابقات آزاد فجیره شدیم که در همان رقابت ها پس از کسب مدال، مسئولان برگزاری رقابت ها از من تست دوپینگ گرفتند و حالاپس از چند ماه اعلام کرده اند که آن تست دوپینگ مثبت است.

عمیدی در پاسخ به این پرسش که مسئولان فدراسیون تکواندو برای رفع مشکل شما در حال پیگیری هستند و آیا این موضوع صحت دارد، گفته است: مسئولان فدراسیون برایم یک وکیل گرفته اند تا با توجه به مدارک و اسنادی که موجود است ان شالله مشکل محرومیتم حل شود. من تازه اول راه هستم و دلم نمی خواهد که به خاطر این محرومیت سنگین خانه نشین شوم. به هر حال خدا آگاه است که من دوپینگ نکردم و قطعا او کمک می کند تا مشکل من برطرف شود.