آرشیو چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۹۰
صفحه آخر
۲۰

هواپیمای شخصی ترامپ!

هواپیمای شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، به دلیل داشتن امکانات فوق العاده و مجلل همواره در مرکز توجه رسانه ها بوده است.

به گزارش پرس تی وی، سفر اخیر ترامپ به واشنگتن با هواپیمای شخصی، بار دیگر این هواپیما را در مرکز توجه قرار داد.

این در حالی است که ترامپ پس از آغاز کار خود در ماه ژانویه (بهمن) به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، ملزم است تمام سفرهای داخلی و خارجی خود را با «ایر فورس وان» یا هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا که مخصوص رئیس جمهور این کشور است، انجام دهد و از هواپیمای شخصی مجلل خود برای مدتی دور بماند.

هواپیمای شخصی ترامپ، بوئینگ 200757 است که ظرفیت حمل 43 مسافر را دارد. برای تمام این مسافران اتاق هایی کوچک اما مجلل در نظر گرفته شده است.

ترامپ این هواپیما را در سال 2011 به قیمت حدود 100 میلیون دلار خرید و بعدا امکانات گران قیمتی به آن افزود.

این هواپیما یک سالن ناهارخوری، یک اتاق کنفرانس، مبلمانی از جنس چرم طبیعی، کمربندهایی که سگکی با روکش طلادارند و لوسترهای کریستالی دارد. ترامپ در این هواپیما یک اتاق خواب شخصی با تمام تجهیزات لازم را دارد. سرویس های بهداتی این هواپیما روکش طلادارند و سنگ های مرمر در ساخت آنها به کار رفته است.

اتاقی با یک صفحه نمایشگر بزرگ، 18 بلندگو و سیستم صدای دالبی که امکان دسترسی به بیش از هزار فیلم را فراهم می کند، مکانی است که ترامپ و مهمانانش را طی یک سفر طولانی سرگرم می کند. روی بدنه این هواپیما نیز نام ترامپ به طول 9 متر و با استفاده از 5 گرم طلای 18 عیار نوشته شده است تا در آسمان هم بوضوح دیده شود.