آرشیو شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۶۳
ایران زمین
۱۹
آب و هوا

کاهش 10 درجه ای دما در کشور

سید برسام مدنی

- گزارش های هواشناسی نشان می دهد بارش ها که استان های شمالی را فرا گرفته بود، امروز شنبه هم ادامه دارد و دامنه بارش ها به استان های شمال غرب، جنوبی البرز و شرقی نیز می رسد و کاهش دما در نقاط مختلف کشور ملموس خواهد بود. «کبری رفیعی» کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد: کاهش دما در نقاط مختلف کشور طی هفته جاری بین 5 تا 10 درجه خواهد بود. بارش ها در نقاط مرتفع نیز به شکل برف خواهد بود ضمن اینکه اوج بارندگی ها در روزهای یکشنبه تا سه شنبه در استان های گیلان و مازندران اتفاق می افتد.

وی نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در این استان ها هشدار داد و از مسافران خواست رعایت نکات ایمنی را داشته باشند. امروز شنبه احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد، دمای کمینه تهران دیروز 16 و بیشینه 22 درجه سانتیگراد بود.اما این کاهش دما را زائران حسینی هم در مسیر رفت و برگشت به عراق در استان های مرزی، همچنین کربلاو نجف خواهند داشت. امروز و فردا هوا در نجف و کربلانیمه ابری خواهد بود که دمای نجف بین 12 تا 25 و کربلابین 11 تا 24 درجه سانتیگراد خواهد بود.

هوای ایلام پایدار است

در همین حال روز گذشته هوای استان ایلام پایدار بود و آسمانی صاف تا قسمتی ابری داشت. «یوسف شیخ الملوکی» مدیرکل هواشناسی استان ایلام در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد: از امروز شنبه پدیده غالب در استان کاهش دما خواهد بود و انتظار می رود طی هفته جاری کاهش 10 درجه ای دما را در استان داشته باشیم.

آلودگی خوزستان برطرف شد

ازسوی دیگر «کوروش بهادری» مدیرکل هواشناسی استان خوزستان نیز در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد: از روز پنجشنبه، با ورود جریان جنوبی به استان خوزستان، «وارونگی دما» در استان بر طرف شده و این جریان کماکان در خوزستان مستقر است. به گفته وی با استقرار جریان جنوبی در استان خوزستان، رطوبت و شرجی افزایش یافته به گونه ای که دیروزجمعه رطوبت نسبی در اهواز، آبادان و شادگان 95 درصد بود. بهادری همچنین از کاهش نسبی دما تا روز سه شنبه خبر داد.