آرشیو پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۹۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

حال و هوای عجیب بسکتبال ایران

فدراسیون بسکتبال این روزها بیش از هر زمان دیگر درگیر مسائل عجیب و غریبی شده که بسکتبال را به قهقرا برده است. اتفاقاتی که لزوم یک تصمیم جدی و قاطع در مورد فدراسیون بسکتبال و نحوه مدیریت و اداره اش را می طلبد.

فارس می نویسد: بحث مدیریت فدراسیون بسکتبال که در راس آن محمود مشحون قرار دارد بیش از هر زمان دیگری مورد توجه جامعه بسکتبال و رسانه ها قرار گرفته است اما هیچ ارگانی از جمله وزارت ورزش در این مورد پاسخگو نیست و هر روز خبرهایی به گوش می رسد که سازمان بازرسی ذره بین خود را روی دوشغله ها، بازنشسته ها و دوتابعیتی ها گذاشته و بارها هم گفته شده رئیس فدراسیون بسکتبال یکی از این افراد است، اما چرا در این مدت تکلیف مشخص نشده، ضعف مدیریتی را در راس ورزش کشور می رساند.

محمود مشحون برای انتخابات سال گذشته با مجوز هیات دولت وارد گود شد، اما طبق قانون و تاکید سازمان بازرسی، مدیران دوشغله، بازنشسته و دوتابعیتی و دارای گرین کارت باید از سمت خود استعفا کنند و در این میان مشحون بارها در صحبت های خود اعلام کرده استعفا کار مدیران کوچک بوده و من این کار را انجام نمی دهم.

تنبیه به جای حمایت از بانوان

در روزهای گذشته تیمی از ایران با حجاب اسلامی و رعایت کامل موازین شرعی در مسابقات بین المللی ترکمنستان حاضر شد و حتی سرپرستان این تیم هم اعلام کردند نماینده فدراسیون جهانی هم در سالن حضور داشت و مشکلی در خصوص حجاب آنها در بازی به وجود نیامد، اما در این میان فدراسیون بسکتبال به جای حمایت از آنها اعلام کرده این تیم بدون مجوز رفته و با آنها برخورد می کنیم.

جریمه های میلیونی

یکی دیگر از حواشی این روزهای فدراسیون بسکتبال، اعمال جریمه های میلیونی برای کنترل بازیکنان و مربیان در مسابقات است؛ جرایمی که قریب به اتفاق جامعه بسکتبال آن را غیرمعقولانه می دانند و مشخص نیست فدراسیون با چه منطقی آنها را در نظر گرفته است. برخی معتقدند فدراسیون با تعیین این جریمه ها به دنبال درآمدزایی از این طریق بوده والادر هیچ کجای دنیا چنین جرایمی برقرار نیست. برخی دیگر معتقدند فدراسیون به جای این که کیفیت مسابقات و داوری ها را بالاببرد، به مسائلی می پردازد که شاید اولویت پنجاهم بسکتبال ایران هم نباشد.