آرشیو پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۹۱
سیاسی
۲

هزینه سنگین برهم زدن برجام برای آمریکا

سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که برجام توافقی چند جانبه است، گفت: اگر ترامپ بخواهد این توافق را بر هم بزند، برای آمریکایی ها خیلی گران تمام خواهد شد.

به گزارش مهر، وی با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با بیان این که سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران با تغییر روسای جمهور این کشور، تغییر زیادی نمی کند، یادآور شد: سیاست آنها ادامه دشمنی و تخاصم با ایران خواهد بود.

صفوی ادامه داد: اگر چه قضاوت اکنون زود است و چگونگی رفتار آنها را باید در صحنه عمل ببینیم، اما واقعیت این است که اکنون تیم جمهوریخواهان در کنگره، سنا و ریاست دولت آمریکا با هم یکدست شده اند.

وی همچنین مواضع اسلام هراسانه ترامپ را شعاری دانست و افزود: آمریکایی ها و اروپایی ها شدیدا به کشورهای اسلامی احتیاج دارند، زیرا 75 درصد منابع ذخایر قطعی نفت و 57 درصد گاز جهان در کشورهای اسلامی قرار دارد. همچنین وجود یک میلیارد و 600میلیون مسلمان بازار بزرگی برای آنهاست.

متضرر اصلی هر اقدام جاهلانه آمریکاست

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم گفت: هر نوع نقض، تعلل و بازگشت از مسیر توافق برجام، هزینه هنگفتی برای آمریکا دارد و متضرر اصلی هر اقدام جاهلانه و مغرورانه، خود آنها خواهند بود. وی با تاکید بر این که امروز تصمیمات راهبردی را باید دیگران بگیرند، گفت: ما تصمیمات خود را گرفته ایم و مواضع خود را مشخص کرده ایم و با ناحق مقابله می کنیم، ضمن آن که از جریان مقاومت در مقابل تجاوز دیگران، حمایت خواهیم کرد.