آرشیو پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۹۱
فرهنگ و هنر
۱۶
تجسمی

نقاشی دیواری بزرگان تجسمی در تهران

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از هدف این سازمان برای فراهم کردن امکان دیده شدن آثار شاخص هنرمندان تجسمی در سطح شهر خبر داد.

سیدمجتبی موسوی درباره فعالیت های پیش روی بخش هنری سازمان زیباسازی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 20 اثر از آثار نقاشی هنرمندان پیشگام این عرصه انتخاب شده اند که روی جداره های شهر در حال اجراست. تعداد 10 اثر هم از آثار هنرمندان نقاشی خط انتخاب شده اند که همگی توسط مجریان مجرب در حال اجرایی شدن هستند. به گفته او، آثاری از حسین زنده رودی، مسعود عربشاهی، محمد احصایی، صداقت جباری، حسین محجوبی و... ازجمله این آثار هستند.

موسوی در پاسخ به این که این انتخاب ها چگونه صورت گرفته است، بیان کرد: ما در کمیته هنری سازمان زیباسازی مطالعاتی انجام دادیم و بر این اساس آثار این هنرمندان را جمع آوری کردیم. در واقع این آثار توسط شورای هنری سازمان و بر اساس ویژگی های هنری آنها و دیگر این که امکان اجرا شدن به عنوان یک دیوار نگاری را داشته باشند، انتخاب شدند.

او ادامه داد: با هنرمندان درباره اجرای آثارشان در سطح شهر مذاکره و گفت وگو و رضایت آنها جلب شده است و اعلام کردیم هر کدام از هنرمندان مایل باشند می توانند نظرات خود را ارائه دهند و بر کار نظارت کنند.