آرشیو دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۹۳
صفحه اول
۱

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران:بازار را مدیریت نکنیم باید منتظر افزایش قیمت باشیم

مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به افزایش قیمت برخی اقلام خشکبار طی یکی دو ماه گذشته به خبرنگار جام جم گفت: با توجه به نزدیک شدن شب یلدا و همچنین ایام پایانی سال در صورتی که بازار را مدیریت نکنیم، بز ودی باید شاهد افزایش بیشتر قیمت خشکبار در بازار باشیم.

احمدی درباره کمبود برخی محصولات در بازار افزود: با توجه به این که برخی از اقلام خشکبار در ایران تولید نمی شود و هم اکنون واردات آن نیز از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شده و در صورت مشاهده این محصولات در سطح بازار به عنوان کالای قاچاق با فروشنده برخورد قانونی می شود، کمبود قابل توجهی در این اقلام مثل بادام هندی وجود دارد. این در حالی است که حتی در زمینه محصولات داخلی نیز به دلیل کاهش تولید، کمبودهای محسوسی داریم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با بیان این که قیمت فندق نیز طی یک ماه گذشته از ده هزار تومان به 22 هزار تومان افزایش یافته است، گفت: بارها گفته ایم باید با واردات کم و مقطعی به نحوی که به بازار داخل ضربه نزند، به تنظیم بازار کمک کرد تا شاهد چنین افزایش قیمت هایی نباشیم، در حالی که هنوز به عنوان حمایت از تولیدکننده شاهد سیاست های غیرمنطقی بوده ایم.