آرشیو سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۶۵
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

آماده نمایش شدن «مکان» جدید ترین ساخته امیرشهاب رضویان

مراحل فنی فیلم «مکان» به کارگردانی «سید مهدی احمدپناه» و تهیه کنندگی «امیرشهاب رضویان» به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی فیلم، «سید مهدی احمدپناه» نخستین تجربه فیلم بلند داستانی خود را به تهیه کنندگی «امیر شهاب رضویان» و شرکت فیلمسازی و پژوهش های سینمایی هیلاج برای شرکت در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده کرده است.

«سینما نیمکت» در گوآ

«سینما نیمکت» در جشنواره بین المللی فیلم هند- گوآ به نمایش درمی آید. به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم «سینما نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان، پس از حضور در بخش مسابقه مونترال، نمایش اختتامیه جشنواره فیلم های آسیایی رم، شرکت در جشنواره فیلم میل ولی و راهیابی به بخش پایانی جشنواره سائوپائولو، در چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم هند در بخش سینمای جهان به روی پرده می رود. جشنواره بین المللی فیلم هند بنا به تقویم فیاپف در رده جشنواره های رقابتی بین المللی (رده الف) به حساب می آید.

«می رسد باران»؛ تقدیمی به حسین علیزاده

آلبوم موسیقی «می رسد باران» بر اساس شعرهای نیما یوشیج، به آهنگسازی سیامک جهانگیری و خوانندگی حسین علیشاپور منتشر شد. این آلبوم که همه قطعه های آن بر اساس شعرهای نیما یوشیج پدید آمده، 10 قطعه دارد که اغلب این قطعه ها در فضایی معلق بین آواز و تصنیف اجرا شده است و آنچه به آشکارا می توان از شنیدن این قطعه ها دریافت، تلاش آهنگساز برای نزدیک کردن موسیقی به شعر گاه سرد و سخت نیما است. «قصه»، «بر فراز دشت»، «در فرو بند»، «باز آی»،«نی تنها»،«دیدار»، «عود تنها»، «پرده شب»،«می رسد باران» و «توکا»، عنوان قطعه های این آلبوم است. پدید آورندگان این آلبوم قطعه «قصه» را به حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده نامدار تار ایران، تقدیم کرده اند و جلو نام این قطعه نوشته اند: «برای نیمای موسیقی، استاد حسین علیزاده.»