آرشیو سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۷۸
احزاب
۶
خبر کوتاه

توجه به تخصص ها در بستن لیست انتخابات شوراها

سید محمدرضا خاتمی، نایب رییس مجلس ششم با تاکید بر لزوم توجه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به تخصص های شهری در بستن لیست برای انتخابات شوراها، اظهار امیدواری کرد که با نهایی شدن مصادیق، کسانی که در لیست ها قرار نگرفته اند به نفع لیست کنار بروند تا شاهد نتیجه خوبی در انتخابات 96 باشیم. خاتمی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به تجربه اصلاح طلبان چه اقداماتی را باید در لیست نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام دهند؟»، اظهار کرد: در انتخابات مجلس دهم نظارت استصوابی و ردصلاحیت های گسترده ای وجود داشت و با توجه به شرایط آن زمان، بهترین افراد انتخاب و وارد لیست شدند. ضمن اینکه به دلیل هشت سال دولت های نهم و دهم شناخت ما هم از افراد (کاندیداها) خیلی کم بود.

وی در این باره اضافه کرد: ان شاءالله در انتخابات شوراها، دیگر این مانع وجود ندارد زیرا هیات نظارت با مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم شاهد عمل به قانون باشیم و افراد به صورت سلیقه ای ردصلاحیت نشوند.

خاتمی با تاکید بر اینکه «اصلاح طلبان باید به وحدت نظر دست پیدا کنند»، افزود: به طور حتم در انتخابات شوراهای اسلامی با افزایش تعداد کاندیداها روبه رو می‎شویم و گزینش از میان آنها سخت خواهد بود. بنابراین همه ما باید بپذیریم که در گزینش های مان ممکن است اشتباه کنیم یا شایسته ترین فرد یا افراد برای حضور در لیست انتخاب نشوند. نایب رییس مجلس ششم با بیان اینکه «گروه ها، احزاب و شخصیت های اصلاح طلب باید خودمحوری را کنار بگذارند»، گفت: در حال حاضر شورای عالی سیاستگذاری محل تصمیم گیری است پس هر آنچه خروجی این شوراست را باید بپذیریم. امیدواریم افرادی که خودشان را در جرگه اصلاح طلبی می دانند، اگر احیانا وارد لیست نشدند داوطلبانه به نفع لیست کنار بروند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: ان شاءالله بتوانیم در شهر بزرگی مانند تهران با یک لیست وارد صحنه شویم. البته من معتقدم شورای شهر آن جنبه سیاسی مجلس را ندارد بنابراین کسانی که به مسائل شهری آشنایی و تسلط دارند باید وارد لیست شوند. اگر به این نکته توجه داشته باشیم: اولابه یک لیست می رسیم ثانیا به لیست خوبی خواهیم رسید تا با عملکرد چهارساله آن زندگی در شهر تهران با آرامش بیشتری همراه باشد. آنا