آرشیو چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۶۶
سیاسی
۳

ولایتی: تمدید تحریم ها علیه ایران نقض روح حاکم بر برجام است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تمدید قانون تحریم های 10 ساله امریکا علیه ایران را متناقض با روح برجام دانست و گفت: «هر اقدامی که باعث شود وضعیت تحریم علیه ایران ادامه یابد نقض روح حاکم بر برجام است و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا این امریکایی ها هستند که به برجام ضربه می زنند.»

علی اکبر ولایتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بهانه تراشی جدید غرب برای وضع تحریم های جدید اظهار داشت: «بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب که فرمودند اگر اینها همان کاری را انجام دهند که نتیجه آن همان تحریمی شود که در موضوع هسته ای انجام داده بودند، هرچند بهانه موضوع هسته ای کنار رفته و امروز مباحث دیگری مثل حقوق بشر و ماجرای صهیونیست ها را مطرح کنند در حقیقت نقض برجام کرده اند.» ولایتی در رابطه با سخنان بشار اسد مبنی بر اینکه اگر ترامپ با داعش مقابله کند می تواند جزء همپیمانان ما شود، گفت: «آقای بشار اسد منتخب مردم سوریه هستند و مسئول تصمیم گیری در این کشور و مواضع ایشان هم مربوط به سوریه است. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که امریکایی ها چه آقای ترامپ و چه خانم کلینتون یا اوباما قابل اعتماد نیستند.»

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع همچنین با تاکید بر اینکه عربستان سعودی تلاش کرده تا با فریبکاری به جوان های بی اطلاع اما مخلص و مومن در مناطق مسلمان آسیای مرکزی یا افغانستان و پاکستان القا کنند که اسلام اصیل اسلام وهابی است، گفت: «با شکست داعش در سوریه و عراق تلاش می کنند تروریست ها را به افغانستان و آسیای مرکزی ببرند. گروهی از اعضای داعش در شرق افغانستان چند ماه پیش جنگ هایی با طالبان داشتند که شکست خورده و از آنجا گریختند و به آسیای مرکزی رفتند. در حال حاضر از مهم ترین پناهگاه های داعش، آسیای مرکزی و غرب چین است.

تعدادی از غرب چین به داعش پیوستند و تعدادی از جوان های دره فرغانه و اندیجان در آسیای مرکزی با تبلیغات عربستان سعودی و عوامل آن هم به داعش پیوستند و این خطری برای آینده اسلام است؛ چرا که مردم می بینند فردی از چچن به اسم اسلام می آید و افتخارش آن است که حدود 340 نفر بی گناه را سر بریده است. چنین بی رحمی حتی از مغول ها هم سر نزده است و در تاریخ بی نظیر یا کم نظیر است.»