آرشیو چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۶
شهرستان ها
۷

راه آهن رشت - قزوین 5 هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه آهن رشت - قزوین خبر داد.

رشت – خبرنگار کیهان: محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از ریل گذاری راه آهن رشت - قزوین در شهر منجیل در جمع خبرنگاران افزود: حداکثر تلاش ما آن است که این پروژه در زمان تعیین شده، به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: با تامین اعتبار و تخصیص پنج هزار میلیارد ریال، بخشی از موانعی که پیش روی این پروژه بود، برطرف می شود.

نوبخت افزود: درحال حاضر، در این مسیر 164 کیلومتری، بیش از 80 کیلومتر ریل گذاری شده و بقیه قسمت ها نیز با سرعت در حال انجام است.

وی از ساخت خط ریلی مسیرهای تهران - همدان، تهران - کرمانشاه، میانه - بستان آباد و مراغه - ارومیه خبر داد و گفت: مصمم هستیم همه این مسیرها را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

معاون رئیس جمهوری به اهمیت راه آهن قزوین - رشت اشاره و تصریح کرد: این مسیر علاوه بر اتصال گیلان به پایتخت، اتصال رشت - انزلی و رشت - آستارا، می تواند ارتباط شمال - جنوب و کشورهای همسایه شمالی ما به ایران را برقرار کند.

وی با بیان اینکه در کنار خط ریلی مسیرهای جاده ای را نیز در حال اتمام داریم، گفت: برای جاده کندوان با افتتاح 30 کیلومتر اول، 60 کیلومتر راه را می توانیم سبک کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین برای جاده هراز و بعد از آن فیروزکوه یعنی با چهار آزادراه، جنوب البرز را به شمال البرز و حاشیه دریای خزر مرتبط می کنیم.