آرشیو چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۶
اقتصادی
۴

معاون وزیر نیرو:افزایش 10 درصدی تعرفه برق از اول مهر اعمال شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: افزایش 10 درصدی تعرفه برق از اول مهرماه اعمال شد.

هوشنگ فلاحتیان در گفت وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا جدیدا تعرفه برق افزایش 10 درصدی داشته است، گفت: این افزایش تعرفه برق مربوط به الان نیست و مصوبه قانونی دارد که از ابتدای سال جاری باید اعمال می شد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش 10 درصدی تعرفه برق در سال جاری از اول مهر ماه اعمال شد، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها باید سالانه تعرفه برق افزایش یابد تا تعرفه برق به قیمت تمام شده نزدیک شود، بنابراین افزایش 10 درصدی تعرفه برق چیز جدیدی نیست و به آن اندازه نیست که بگوییم قیمت برق خیلی افزایش داشته است! پس وزارت نیرو برای مراعات حال مشترکان برق و با توجه به اینکه مصرف برق در تابستان بالامی رود این مصوبه قانونی را با تاخیر 6 ماهه اجرا و اعمال کرد.

فلاحتیان با اشاره به اینکه بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها دولت قرار بوده با افزایش سالانه 20 درصد قیمت حامل های انرژی، تعرفه های این حامل ها را به قیمت تمام شده برساند، تصریح کرد: پس افزایش جدیدی بر تعرفه برق متصور نیست چرا که این رشد تعرفه مربوط به ابتدای سال بوده که بنا به دلایلی که اعلام کردم با تاخیر اعمال شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: باید به این موضوع توجه ویژه ای شود که ایران ارزان ترین تعرفه برق دنیا را دارد.

فلاحتیان در پاسخ به برنامه دولت و وزارت نیرو برای افزایش تعرفه در سال آینده تاکید کرد: باید توجه داشت که این افزایش ها با توجه به قیمت تمام شده برق، بسیار ناچیز بوده است. این افزایش طبق قانون به صورت سالانه در نظر گرفته می شود، اما برای سال آینده هنوز تصمیمی مبنی بر تغییر تعرفه های برق اتخاذ نشده است.

گفتنی است برخی از مشترکان برق طی روزهای گذشته عنوان می کنند که درج بدهی گذشته بر روی قبوض برق مشترکان نشان از چیست؟ و آیا قیمت برق باز هم افزایش داشته است؟

مسئولان ارشد وزارت نیرو با تاخیر در پاسخگویی به این نگرانی ها عنوان می کنند که رشد 10 درصدی تعرفه برق مربوط به الان نیست و اعمال افزایش 10 درصدی برق که قرار بود از ابتدای سال انجام شود با تاخیر و از مهرماه انجام شده است.