آرشیو چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

جانشین فرمانده ناجا: 3 گذر مرزی جوابگوی عبور بیش از 2 میلیون زائر نیست

سردار مومنی با اعلام اینکه تا دیروز 85 درصد زائران از مرزهای مهران، چزابه و شلمچه به کشور بازگشتند، گفت: تا امروز همه زائران به کشور باز خواهند گشت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از مرکز مانیتورینگ قرارگاه مشترک اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: نیروی انتظامی امسال نیز همچون سال های گذشته برای خلق حماسه بزرگ اربعین حسینی(ع)، تامین امنیت و تسهیل تردد زائران ضمن انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه، بهره گیری از کلیه امکانات، ظرفیت ها و نیز نیروی انسانی کلیه رده ها و پلیس های تخصصی نظیر پیشگیری، راهنمایی و رانندگی، مرزبانی و یگان ویژه پای کار آمد.

اختصاص 1200 دستگاه اتوبوس

از سوی نیروهای مسلح برای جابجایی زائران

وی با بیان اینکه حضور منسجم و پررنگ تمامی نیروهای مسلح از جمله سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسیج و نیروی انتظامی توانست این حماسه بزرگ را خلق کند، گفت: بنا به دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، 1200 دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران در این دو استان مستقر شدند که از این تعداد یک هزار دستگاه برای سپاه پاسداران و 200 دستگاه متعلق به وزارت دفاع است.

سردار مومنی یکی از مهم ترین موضوعات مراسم اربعین را بحث امنیت زائران دانست و گفت: به برکت وجود نیروهای مخلص امنیتی و انتظامی، این کنگره عظیم در امنیت کامل برگزار شد که مثال زدنی بود.

وی به برخی مشکلات در مسیر اجرای این مراسم اشاره کرد و گفت: از هم اکنون باید با اهتمام ویژه، برنامه ریزی های لازم جهت رفع مشکلات سال های آینده اتخاذ شود.

مومنی افزود: برای عبور بیش از دو میلیون زائر، سه گذر مرزی جوابگو نیست و در سال های آینده حداقل باید دو گذر مرزی فقط در استان ایلام ایجاد شود.

در قانون ویزا باید بازنگری شود

سردار مومنی با اشاره به موضوع ویزای گروهی و انفرادی، گفت: در سال های آتی، قانون ویزا حتما باید مورد بازنگری قرار بگیرد تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: شهرستان مهران جمعیت 15 هزار نفری دارد، در حالی که 90 هزار خودروی زائران در این شهرستان پارک شده است.

سردار مومنی در پایان ضمن تشکر از مردم مهران و ایلام در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین، گفت: بسیاری از مردم مهران، منازل خود را برای پارک خودرو و اسکان زائران در اختیار آنها قرار داده بودند.