آرشیو پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

با دستگیری چند تن از مدیران و کارکنان گمرک استان؛ شبکه فساد مالی در گمرک سیستان و بلوچستان متلاشی شد

شبکه سازمان یافته اختلاس، ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی در گمرک، توسط سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان و همکاری دادستانی مرکز استان متلاشی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان پس از جمع آوری و تدوین اخبار مردمی رسیده درباره برخی معاملات غیرقانونی در گمرکات استان و تائید اولیه، پایش اطلاعاتی خود را آغاز کردند که به منظور هدف قرار دادن سرشبکه های اصلی این شبکه، 6 ماه کار اطلاعاتی دقیق بر روی این پرونده صورت گرفت.

در ادامه گزارش آمده است: پس از محرز شدن فساد مالی و وجود مستندات اختلاس های کلان در این ارگان، با کسب مجوزهای قانونی و هماهنگی با دادستانی مرکز استان،سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان موفق شدند در چند عملیات ضربتی، چند نفر از مدیران و پرسنل گمرکات استان را دستگیر کنند.

این گزارش می افزاید: متهمان در بازجویی های تخصصی پس از مواجه شدن با مستندات قانونی غیرقابل انکار، به جرم خود اعتراف کردند و پرده از اختلاس های مالی میلیاردی، ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی خود در حوزه گمرک استان برداشتند.

با دستگیری این افراد، شبکه سازمان یافته فساد مالی در گمرکات استان متلاشی شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.