آرشیو پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۹۱۹
استان ها
۲۳

کوتاه

افتتاح بزرگ ترین گلخانه کشور در جلفا

دنیای اقتصاد– تبریز– سیما نیک رفتار: فاز نخست بزرگ ترین مجموعه گلخانه ای کشور به مساحت 12 هکتار با حضور وزیر کشور در منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید. برای احداث این مجموعه 52 هکتاری، 1600 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده و تاکنون 800 میلیارد ریال برای فاز نخست آن صرف شده است. این واحد تولیدی در سال نخست 400 تن محصولات صیفی همچون خیار و گوجه فرنگی تولید می کند.صادرات انواع گل و صیفی گلخانه ای به کشورهای همسایه در آسیای میانه و قفقاز از برنامه های این مجموعه بزرگ تولیدی است.

رتبه هشتم اردبیل در سرشماری نفوس و مسکن

دنیای اقتصاد - اردبیل– مهدی حسین نژاد: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل درباره آخرین وضعیت هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از ثبت اطلاعات 94 درصد جمعیت و خانوارهای استان اردبیل خبر داد.داوود شایقی در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در اردبیل اظهار کرد: اطلاعات بیش از یک میلیون و 215 هزار نفر از جمعیت استان به ثبت رسیده است.وی گفت: هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر به صورت اینترنتی آغاز شد و تا 28 مهر ثبت نام اینترنتی ادامه داشت که بیش از 35 درصد جمعیت استان در این مرحله اقدام به ثبت اطلاعات خود کردند.رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل با بیان اینکه 94 درصد آمار و اطلاعات جمعیتی استان به ثبت رسیده که این میانگین در کشور 89 درصد است، یادآور شد: از این لحاظ استان اردبیل رتبه سوم کشوری را دارد.

نصب تابلوی راهنمای مسیر ارمنستان و آذربایجان و ترکیه در خروجی تبریز

دنیای اقتصاد– تبریز: تابلوی راهنمای مسیر ارمنستان، آذربایجان و ترکیه در خروجی شمال غرب تبریز از سوی معاونت اجرایی سازمان حمل ونقل و ترافیک نصب شد. تابلوی راهنمای مسیر دروازه ای و تعیین مسافت کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکیه در مسیر خروجی جاده تبریز - مرند بعد از سه راهی فرودگاه به طرف پل بعثت از سوی سازمان حمل ونقل و ترافیک نصب شد.مسیر شمال غرب تبریز اصلی ترین راه ایران به سمت اروپا و قفقاز بوده و به دلیل ارتباط با سه کشور منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.