آرشیو پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۳۷
روزنامه فردا
۲۰
ماجرای عشق و عاشقی میدون

آموزش روش بشکه

پوریا عالمی

فارس گزارش عجیبی داده که حجت را بر ما تمام کرد، به نحوی که با این کارش عرصه های خبرنویسی را درنوردید و بعد توانست به جای هرم وارونه در خبرنویسی، مدل بشکه را به جهان رسانه پیشنهاد دهد.تیتر فارس این است: «آخرین جزئیات از پرونده پزشک تبریزی از زبان پلیس: بر اساس دلایل و مدارک کافی، پزشک اصلاح طلب تبریزی مظنون اصلی قتل خانواده اش است». به نظر ما اگر این پزشک اصلاح طلب نبود و محافظه کار بود، حتما مظنون قتل خانواده اش نمی شد. وی اگر پزشک محافظه کاری بود، حتما جای قتل خانواده الان دکلی، چیزی غیب کرده بود یا پولی را شسته بود و با خانواده داشتند حالش را می بردند که ضرر فساد اقتصادی از قتل به مراتب کمتر است. خوشبختانه مظنونان اصلاح طلب زود دستشان رو می شود و به سزای اعمالشان می رسند؛ از بس بد شانس و دست وپاچلفتی هستند. اگر مظنونان اصلاح طلب نباشند و محافظه کار باشند، نه تنها دستشان رو نمی شود که اگر هم رو بشود، دست را به هم می زنند و پا می شوند می روند پیاده روی.

نشست خبری

مقام مسئول: چندهزار میلیارد هپلی هپو شده. خبرنگار: ببخشید هپلی هپوکننده محافظه کار بوده؟ مقام مسئول: بله. خبرنگار: پس نوش جانش. حتما خطای حسابداری است.

مسئول: نه... نه... ببخشید... اصلاح طلب بوده.

خبرنگار: اوه اوه... چپاول سازمان یافته ثروت ملت گرسنه ازسوی عناصر مطرود و منفور اصلاح طلب.

دیالوگ

- الو... 110، اینجا دارند من را قتل می کنند.

: شما اصلاح طلبی؟ - بله.

: پس «براساس دلایل و مدارک کافی شمای اصلاح طلب مظنون اصلی قتل خانواده ات است». بیا خودت را تحویل بده.

- ببخشید ولی من مقتول هستم نه قاتل.

: آن هم اداست. وقتی معلوم شد خود قاتلت خود مقتولت را به قتل رساندی، می فهمی.

روش بشکه به صورت چکیده

در روش بشکه، ما هرچی را منظورمان است، اما ربطی به خبر ندارد می ریزیم توی جمله و کاری به کار کسی نداریم، چراکه هدف وسیله را توجیه می کند حتی اگر وسیله خبر باشد.

وصیت

سوفیا... عشق من... بابات اصلاح طلب است؟ از کجا معلوم که اسیدپاش اصفهان نبوده؟ هان؟