آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۸
صفحه آخر
۱۲

یک سوم کودکان پناهجو پس از تخلیه اردوگاه کاله فرانسه ناپدید شدند

یک خبرگزاری انگلیسی اعلام کرده یک سوم کودکانی که در اردوگاه کاله حاضر بودند پس از برچیده شدن این اردوگاه، ناپدید شدند و هیچ اطلاعاتی از سرنوشت آنها در دست نیست.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مرکز خیریه در انگلیس اعلام کرد که حدود 60 نفر از کودکانی که در اردوگاه کاله حضور داشتند و به دنبال راه برای ورود به انگلستان بودند، ناپدید شده اند. موسس این مرکز خیریه همچنین به آسیب پذیر بودن این گروه سنی اشاره کرده و هشدار داده که کودکان مفقود ممکن است به چنگ قاچاقچیان افتاده باشند.

اردوگاه کاله در جنگل های شهر کاله و در مرز فرانسه واقع شده بود. برچیده شدن این اردوگاه توسط نظامیان فرانسوی در اوایل ماه گذشته باعث آواره شدن شمار زیادی از پناهجویان شد.این اردوگاه که مشرف به مرز دریایی فرانسه و انگلیس است، گذرگاهی برای پناهجویان محسوب می شود تا خود را به انگلیس برسانند. مکانی که هیچگاه آنها را به آرزویشان نرساند و آنها را نسبت به گذشته آواره تر کرد.

پیش از این نیز منابع رسمی اعلام کرده بودند نزدیک به 10 هزار کودک پناهجو در آلمان مفقود شده اند. بعدها معلوم شد این کودکان از سوی باندهای قاچاق انسان ربوده شده اند.