آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۸
صفحه آخر
۱۲

پایگاه سعودی ها در جنوب عربستان پس از افتتاح به تصرف انصارالله درآمد

ارتش یمن در ادامه پیشروی های خود در داخل خاک عربستان توانست کنترل پایگاه تازه تاسیس سعودی ها با نام «شطیب» را در اختیار بگیرد.

به گزارش تسنیم به نقل از المسیره یمن، نیروهای یمنی کنترل یک پایگاه دیگر سعودی را در منطقه ای واقع در جنوب غرب عربستان در اختیار گرفتند. این شبکه تلویزیونی گزارش داده «یمنی ها کنترل پایگاه تازه تاسیس شطیب را که در فاصلۀ حدودا 844 کیلومتری ریاض، پایتخت عربستان، قرار دارد روز پنج شنبه در اختیار گرفتند.» بر اساس این گزارش، طی درگیری های شدیدی که میان مبارزان یمنی و نظامیان سعودی صورت گرفت، ده ها نفر از نظامیان سعودی کشته یا زخمی شدند.

گفته می شود شماری از سربازان سعودی نیز تجهیزات و مهمات خود را رها کرده و طبق روال همیشه از این پایگاه گریختند.

حملات کوبنده به جیزان و نجران

همچنین یگان توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن در راستای پاسخ به تداوم حملات سعودی ها، تعدادی از مواضع نظامی این کشور در جیزان و نجران را هدف قرار داد. یگان توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی مراکز تجمع نظامیان سعودی در دو پایگاه نظامی «غاویه» و «سودانه» و پایگاه «المعنق» در «الخوبه» را هدف قرار دادند که شماری از نظامیان به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. یگان توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین دو پایگاه نظامی «المسیال» و «الهجله» را در نجران در هم کوبید.

قطع کمک های مالی به مزدوران سعودی

از سوی دیگر، منابع یمنی افشا کردند، عربستان به دلیل شرایط اقتصادی سخت و دشواری که با آن مواجه شده کسری بودجه و ناتوانی در باز پرداخت بدهی هایی که دامنگیر آن شده، به صورت رسمی بودجه و کمک های مالی خود را به گروه های شبه نظامی وابسته به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور فراری یمن قطع کرد.

«العالم» به نقل از این منابع نوشته «سعودی ها به صورت رسمی به فرماندهان میدانی گروه های شبه نظامی در استان «مارب» یمن ابلاغ کرده اند، تمام بودجه مالی و جیره و کمک های غذایی آنها را قطع کنند. این اطلاعیه ها درحالی ظرف روزهای اخیر به دست فرماندهان گروه های شبه نظامی وابسته به هادی در استان مارب رسیده که پیش از این بسیاری از عناصر مسلح وابسته به این گروه ها طی شکایت هایی عنوان کرده بودند، 6 ماه است، هیچ دستمزد و حقوقی دریافت نکرده اند.