آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۸
شهرستان ها
۷

زمان حرکت قطار شهری اصفهان کاهش می یابد

معاون تجهیزات قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: با اضافه شدن دو رام قطار در آینده نزدیک شاهد کاهش زمان حرکت قطارها تا حدود 10 تا 15 دقیقه خواهیم بود.

اصفهان - خبرنگار کیهان: محمدرضا جاودان تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته تا پایان سال 2016 برآورد تعداد رام قطار مورد نیاز حدود 16 عدد بوده که با دو رام تخلیه شده و یک رام که در انتظار ورود است 12 رام از این تعداد تامین شد. وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 96 به منظور کاهش هر چه بیشتر زمان حرکت قطارها ورود 4 تا 6 رام دیگر در دستور کار سازمان قطار شهری قرار گرفته است.

وی افزود: قیمت هر رام معادل 5 میلیون یورو و بالغ بر حدود 18 میلیارد تومان است که بر همین اساس در صورت تامین منابع مالی لازم و افزایش تعداد رام ها شاهد کاهش زمان حرکت قطارها خواهیم بود.مدیر تست و راه اندازی تجهیزات ناوگان سازمان قطار شهری اصفهان نیز اظهار کرد، دو رام قطار از قطارهای شرکت دالیان چین تخلیه شد که مجموعه دوم قطارهای شهری اصفهان را شامل می شود. حسین صبری با بیان اینکه مراحل تست و راه اندازی مجموعه قطارهای شهری قبلی به پایان رسیده است، گفت: در مجموع 9 رام قطار در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد که این موضوع فاصله حرکت قطارها را به حداقل می رساند.