آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

عبور سیستم قطبی از کشور

هوای نیمه شمالی گرم تر می شود

کارشناس سازمان هواشناسی کشورگفت: برف، باران و کاهش دمای روزهای اخیر در نیمه شمالی کشور ناشی از ورود جریان سرد و کم ارتفاع سیستم قطبی بود.

امین حسین نقشینه به تسنیم گفت: سیستم قطبی و کم ارتفاعی که در روزهای گذشته نیمه شمالی، دامنه های البرز، سواحل خزر و شمالی شرقی کشور را در برگرفته و موجب کاهش شدید دما و بارش های باران و برف شده بود رفته رفته از کشور خارج می شود.

نقشینه ادامه داد: افزایش دما، کاهش بارندگی و صاف شدن آسمان ابری از امروز در نیمه شمالی کشور رخ می دهد و موجبات پایدار شدن هوا تا اواخر هفته فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه موج بارشهای جدید این بار در جنوب غرب، غرب و زاگرس اتفاق می افتد، گفت: سامانه جدید بارشی که از دیشب و از غرب وارد کشور شده است استانهای فارس، اصفهان، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان، لرستان، ایلام و کرمان را در بر می گیرد.این کارشناس هواشناسی ادامه داد: دستاور این سیستم بارشی نیز رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف خواهد بود که تا امروز و فردا باقی می ماند و به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

نقشینه تصریح کرد: با ورود این سامانه بارشی به غرب و جنوب کشور شاهد بهبود وضعیت گرد و غبار هرمزگان خواهیم بود و بارشهای مناسبی رخ می دهد.

وی افزود:تهران نیز امروز و فردا صاف تا آفتابی خواهد بود و روند افزایش دما در پایتخت انجام می گیرد.